Agencja czy freelancer – kogo wybrać do obsługi social media?

social media
Social media

Niezależnie od tego, w jakiej branży się działa, to o sukcesie firmy w znacznej mierze przesądza skuteczność jej promowania. Oczywiście niezwykle ważna jest jakość oferowanych usług czy towarów, ale jak mówi stare porzekadło „reklama jest dźwignią handlu”. We współczesnym świecie ogromną rolę odgrywają media społecznościowe i z tego też powodu skuteczna promocja marki musi je uwzględniać i efektywnie wykorzystywać. Do obsługi social media można zatrudnić agencję specjalizującą się w tym zakresie bądź podjąć współpracę z freelancerem. Oba rozwiązania mają swoje wady i zalety. Warto je poznać, by móc dokonać najlepszego dla siebie wyboru.

Promocja marki w social media – dlaczego taka ważna

Zanim zacznie się porównywać korzyści płynące ze współpracy z agencją lub freelancerem, warto przypomnieć jak ważnym elementem kampanii reklamowej każdej marki jest promocja jej w mediach społecznościowych.

W związku z tym, że stanowią one istotną część życia znacznej części społeczeństwa, to zyskują one ogromną moc reklamową. Odpowiednio zaplanowane i przeprowadzone kampanie reklamowe danej marki potrafią zdziałać cuda. Dzięki nim zwiększa się nie tylko rozpoznawalność firmy, ale buduje się jej renomę i nawiązuje stałe relacje z konsumentami, co przekłada się na wzrost sprzedaży, większe zyski oraz dynamiczny rozwój firmy. Jest o co walczyć, więc obsługą social media powinien zająć się specjalista, by jego działania były efektywne i realizowały zamierzone cele marketingowe.

historia mediów społecznościowych

Plusy i minusy współpracy z agencją

Niewątpliwą zaletą agencji social media jest to, że skupia ona specjalistów z różnych dziedzin, by oferowane przez nią kampanie reklamowe były kompleksowe oraz odpowiadały na potrzeby zróżnicowanych klientów. Znajomość specyfiki różnych branż jest niezwykle ważna w doborze narzędzi i technik promocji. Dlatego agencja social media zatrudnia m.in.:

  • managera social media;
  • grafika;
  • copywritera;
  • specjalistę do spraw reklamy – doskonale znającego takie systemy reklamowe, jak: Google Ads, Facebook Ads.

Jest to więc zespół osób, z których każda realizuje określone zadania, będące nieodłączną częścią pewnej strategii marketingowej, opracowanej dla konkretnego klienta. Są to specjaliści w swojej dziedzinie, ale działają jako zespół. Można więc oczekiwać, że ich działania będą skuteczne. Są odpowiednio zaplanowane, po wcześniejszej analizie skonfrontowanej z potrzebami klienta.

Niestety trzeba się liczyć z tym, że usługi agencji marketingu społecznościowego nie będą tanie. I w zasadzie nie ma co się dziwić. Nad promocją danej marki czuwa kilka, a czasem nawet kilkanaście osób, które przecież za darmo nie pracują. Są jednak skuteczne.

social media marketing
Social Media Marketing

A może jednak freelancer?

Współpraca z freelancerem powinna być tańszą alternatywą. Zatrudniamy jedną osobę, która jest odpowiedzialna za kompleksową obsługę social media. Ale czy na pewno całościową i skuteczną? Jedna osoba specjalistą na wielu płaszczyznach? – rodzi to pewne wątpliwości. Niemniej jednak z pewnością wielu freelancerów działa na wielu obszarach reklamy niezwykle efektywnie i z gwarancją najwyższej jakości. Tylko dotarcie do nich bywa utrudnione.

Ponadto nawet jeśli mamy dobrego freelancera, doskonale obytego w tworzeniu skutecznych kampanii marketingowych w mediach społecznościowych, to warto podkreślić, że mamy sytuację, w której jedna osoba jest odpowiedzialna za cały projekt. A przecież osoba ta zawsze może się rozchorować czy na przykład wyjechać na urlop. Nie będzie więc w stanie w tym czasie wszystkiego właściwie dopilnować, a w kampaniach reklamowych trzeba dokładnie analizować efektywność podejmowanych działań i szybko reagować wprowadzając zmiany.

I choć współpraca z freelancerem może wydawać się atrakcyjna cenowo, to może okazać się mało owocna – nie spełni naszych oczekiwań, bo jego działania nie będą wystarczająco skuteczne. Lepszą opcją wydaje się być zatrudnienie agencji social media, która bazując na doświadczeniu i wiedzy swoich specjalistów zaoferuje kompleksową i skuteczną obsługę social media.