Czym jest Google Merchant Center?

google merchant center
Google merchant center

Google Merchant Center to narzędzie obowiązkowe dla ludzi, którzy chcą zarządzać kampanią eCommerce w Google Ads. Warto podkreślić, że z GMC tworzenie kampanii Google Shopping z reklamami produktowymi będzie niesamowicie proste oraz sprawne w realizacji. Tego typu usługa dal e-sklepów pomoże także optymalizować produkty, tak żeby wzrosła sprzedaż w prowadzonych kampaniach reklamowych w ramach kampanii Google Shopping bądź kampanii dynamicznego remarketingu – wszystko prowadzone jest w systemie reklamowym Google Ads.

Czym jest Google Merchant Center?

Należy pamiętać, że Google Merchant Center czyli Centrum Sprzedawcy Google jest jedną z wielu usług, które oferowane są przez Google. Przede wszystkim jest to narzędzie reklamowe pozwalające przysyłać informacje dotyczące produktów w sklepach internetowych, żeby mogli je zobaczyć użytkownicy, którzy korzystają z Google. Z pewnością wiele osób kojarzy reklamy produktowe zrobione m.in. ze zdjęcia, ceny bądź tytułu produktu. Wszystko to można zobaczyć w popularnej wyszukiwarce Google – powstają także dzięki Google Merchant Center oraz informacjom o produktach z ofert wszelakich sklepów przechowywanych właśnie w GMC.

W jaki sposób założyć Centrum Sprzedawcy Google?

Jedyne co trzeba zrobić, to wejść na oficjalną stronę Google dla Sprzedawców oraz zalogować się na swym koncie, które należy do serwisu Google. Jeśli korzystamy z Gmaila to tego typu konto już jest w naszym posiadaniu. W innym przypadku można konto Google stworzyć samemu, mając maila nawet w innym serwisie. Warto podkreślić, że po zalogowaniu się do usługi nasze konto już zostanie stworzone. Następne co trzeba zrobić, to podać podstawowe informacje na temat promowanej firmy, adresu witryny internetowej, kraju i tym podobne. Jeśli zapiszemy podstawowe ustawienia, to można śmiało przejść do wgrania pliku produktowego. Jednakże zanim do tego przystąpimy, musimy wiedzieć o tym, czym jest plik produktowy i za co będzie on odpowiadał.

ecommerce
Ecommerce

Czym jest plik produktowy?

Należy pamiętać, że plik z produktami czyli tak zwany feed produktowy to właśnie ten plik, który będzie zawierał wszelkie potrzebne informacje na temat produktów z oferty sklepowej. Trzeba też zwrócić uwagę na fakt, że informacje, które są przechowywane w pliku produktowym to między innymi opis produktu, tytuł, cena, kategoria, koszt dostawy, dostępność, numer katalogowy marka, a także adres url dla zdjęcia produktu. Do Centrum Sprzedawcy Google możemy dodawać nawet takie pliki, które zawierają wyłącznie jeden produkt. Warto podkreślić, że nie ma określonego minimum, dzięki czemu nawet mniejsze sklepy mające ten jeden produkt, mogą reklamować się w Google Shopping oraz korzystać z reklamy produktowej. Trzeba też wspomnieć o tym, że z Centrum Sprzedawcy Google korzystają także ogromne sklepy posiadające nawet kilkanaście tysięcy produktów. Tego typu narzędzie jest zarówno dla większych, jak i mniejszych przedsiębiorców. Praktycznie każdy może wykorzystać w swym biznesie usługę od Google – jest ona bardzo przydatna i niesamowicie funkcjonalna.

Zobacz także: Jak rozpocząć sprzedaż internetową. oraz Jak założyć sklep internetowy.

W jaki sposób wgrać plik produktowy?

Żeby wgrać plik produktowy, musimy pierw odszukać w lewej kolumnie zakładkę ,,Plik danych”, a następnie kliknąć przycisk, który odpowiada za dodanie nowego pliku danych. Następnie musimy wybrać kraj sprzedaży – przeważnie będzie to Polska dla znakomitej większości użytkowników. Kolejnym krokiem jest wybranie języka – polski bądź angielski. Warto podkreślić, że do wyboru mamy tylko dwa języki, bowiem na terenie każdego kraju dostępny jest do wyboru tylko język ojczysty bądź angielski – jest tak z uwagi na jego popularność. Kolejnym krokiem jest wpisanie nazwy pliku danych oraz określenie sposobu na wgranie pliku produktowego. Kolejno należy zapisać i poczekać na akceptację – trwa ona nawet do trzech dni roboczych. Przeważnie na akceptację czeka się od jednego do dwóch dni roboczych. W przypadku gdy akceptacja trwa więcej niż trzy dni, a nasze produkty jeszcze nie zostały zaakceptowane, to warto będzie skontaktować się z Pomocą Google. Trzeba też wspomnieć o tym, że po wgraniu pliku produktowego oraz weryfikacji w serwisie Google, możliwe będą następujące opcje. Należy pamiętać, że pierwszym komunikatem jaki zobaczymy będzie komunikat o oczekujących produktach, który powinien być oznaczony kolorem niebieskim. Wtedy serwis Google może zaakceptować nasze produkty, a następnie oznaczyć je na wykresie kolorem zielonym.

kampanie adwords Kraków
Kampanie Google ads Kraków

Łączenie kont Merchant Center i Google Ads

Warto podkreślić, że dzięki połączeniu Centrum Sprzedawcy Google oraz Google Ads można korzystać z narzędzi do zarządzania kampaniami Google Ads, które nastawione są na sprzedaż detaliczną, a także można korzystać z zasobów danych Merchant Center, żeby zwiększać swą widoczność w internecie. Należy pamiętać, że danych o produktach z Merchant Center możemy też używać np. do konfigurowania kampanii, która wykorzystuje remarketing dynamiczny bądź reklamy lokalnego asortymentu produktów. Trzeba też wspomnieć o tym, że z reklamą Adwords kojarzą się przede wszystkim kampanie w sieci wyszukiwania Google.