Czym jest reklama w Google Maps i dlaczego warto z niej korzystać?

reklama w google maps
Reklama w Google Maps

Najpopularniejszą wyszukiwarką internetową na świecie jest oczywiście wyszukiwarka Google. Korzysta z niej niemal 100% użytkowników internetu. Tak jest również w Polsce. To właśnie w niej użytkownicy szukają informacji o firmach, produktach i usługach. Nie może zatem dziwić, że tak wielu przedsiębiorców realizuje swoje kampanie reklamowe właśnie w wyszukiwarce Google. Najczęściej jest to reklama w systemie Google Ads. Jednak Google daje znacznie więcej możliwości. Przykładem może być tu reklama w Google Maps. To skuteczny sposób na pozyskiwanie nowych klientów, zwłaszcza dla przedsiębiorców działających lokalnie, ale nie tylko. Warto zatem wiedzieć, czym jest reklama w Mapach Google i jakie korzyści się z nią wiążą.

Czym jest reklama w Google Maps?

Dzięki reklamie w mapach Google firma może uzyskać znaczącą pozycję na lokalnym rynku. To niezwykle skuteczny sposób na to, aby pokazać się mieszkańcom regionu, w którym prowadzi się biznes. Ci mieszkańcy to oczywiście potencjalni klienci. Co ważne, dzięki reklamie w mapach Google trafić można również choćby do turystów, którzy akurat przebywają w danej miejscowości. Samo działanie map Google jest bardzo proste. Po wpisaniu przez użytkownika w wyszukiwarce określonej frazy, np. „warsztat samochodowy Warszawa”, poza typową listą wyników wyszukiwania wyświetlona zostanie również wirtualna wizytówka firmy zawierająca podstawowe informacje o jej działalności. Reklamy w Google Maps cechują się dużą skutecznością. Prezentują bowiem podstawowe produkty lub usługi, zachęcają do kontaktu i budują rozpoznawalność firmy. Oczywiście wskazuje one również dokładne miejsce prowadzenia działalności. Poza tym użytkownicy mogą wystawiać firmie opinie i rekomendacje. Wszystko to bezpośrednio wpływa na wzrost klientów, a tym samym przychodów.

Jak stworzyć reklamę w Mapach Google?

Stworzenie reklamy firmy w Google Maps nie jest skomplikowane. W pierwszej kolejności należy zarejestrować się w usłudze Google Moja Firma. Dzięki temu możliwe będzie bezpłatne zarządzanie wizerunkiem firmy w Mapach Google. Rejestracja polega na wypełnienie profilu, w którym podać należy dane dotyczące nazwy firmy, adresu jej działalności i kategorii działalności oraz zaakceptowaniu tego, aby wizytówka firmy wyświetlała się w Mapach Google. Firmę w Google Maps dodać można na trzy sposoby. Pierwszym jest, po zalogowaniu się, wpisanie jej adresu w wyszukiwarce i kliknięcie „Dodaj swoją firmę”. Drugi sposób polega na zaznaczeniu prawym przyciskiem myszy wybranego miejsca na mapie i kliknięcie „Dodaj swoją firmę”. Trzecim sposobem jest wybranie menu w lewym górnym rogu i kliknięcie „Dodaj swoją firmę”. W tym momencie cały proces zakładanie profilu w Google Maps jest zakończony.

Jak skonfigurować reklamę w Google Maps?

Reklama w Mapach Google konfigurowana jest z poziomu Google Ads. Oznacza to, że aby móc reklamować się w Google Maps konieczne jest posiadanie konta reklamowego w Google Ads. Po stworzeniu reklamy w Google Ads włączyć należy odpowiednie rozszerzenie umożliwiające wyświetlanie reklamy w Mapach Google. Najprościej i najłatwiej można to zrobić poprzez połączenie konta w Google Ads z kontem Google Moja Firma. Dzięki temu cały proces przebiegnie szybko i skutecznie

Jakie korzyści wiążą się z reklamą w Mapach Google?

Jak wspomniano, korzystanie z reklamy w Google Maps to skuteczny sposób na pozyskanie wielu nowych klientów na rynku lokalnym. Trzeba bowiem wiedzieć, że zdecydowana większość użytkowników, którzy poszukują w wyszukiwarce informacji o lokalnych firmach, po znalezieniu takich informacji, jeszcze tego samego dnia odwiedza firmę. Korzystanie z reklamy w Google Maps jest zatem znakomitym sposób na wzrost przychodów. Nie może zatem dziwić, że tak wielu przedsiębiorców korzysta z tej możliwości. Samemu można się szybko przekonać, jak wiele firm z lokalnego rynku reklamuje się w Mapach Google. Warto jeszcze dodać, że reklama w Mapach Google to możliwość budowania reputacji firmy. Pozytywne opinie i rekomendacje pozostawione przez jej klientów z pewnością podniosą reputację firmy w oczach innych użytkowników, co wpłynie na wzrost nowych klientów.

Dla kogo przeznaczona jest reklama w Google Maps?

Z reklamy w Mapach Google korzystać może oczywiście każda firma. Jednak ta forma reklamy zalecana jest przede wszystkim tym przedsiębiorcom, którzy prowadzą swoją działalność lokalnie. Jest to również znakomite rozwiązanie na małych firm, które nie dysponują wielki budżetami reklamowymi. Reklama w Mapach Google daje im możliwość dotarcia do wielu klientów ze swojej okolicy. Reklama w Google Maps to świetna forma autoprezentacji, która przyciąga potencjalnych klientów. Jak napisano na początku, użytkownicy szukają informacji o firmach w wyszukiwarce, warto zatem, aby firma podjęła takie działania, które pozwolą im łatwo ją znaleźć.

Możliwość reklamy w Google Maps to skuteczny sposób na pozyskanie nowych klientów na lokalnym rynku. Warto zatem skorzystać z takiej szansy i stworzyć atrakcyjną wizytówkę swojego przedsiębiorstwa.