Fotografia produktowa w sklepie internetowym. Dlaczego taka ważna?

fotografia produktowa
fotografia produktowa

Dobrej jakości zdjęcia produktowe są niezwykle istotne. Ma to znaczenie w przypadku każdego sklepu internetowego. Umiejętne zaprezentowanie towarów to podstawa, jeśli mają one przykuwać wzrok, zachęcać do kupna. W social media również niezwykle ważna jest fotografia produktowa. Media społecznościowe zaczęły być używane do promowania marki, produktów i usług. Pozwalają dotrzeć do szerokiego grona odbiorców. Oczywiście w internecie nikt nie może wziąć towaru do ręki, dotknąć go ani dokładnie się mu przyjrzeć z każdej strony. Kluczowe stają się wobec tego profesjonalnie wykonane zdjęcia produktowe.

Dlaczego dobrej jakości zdjęcie produktowe jest tak ważne?

Wiele osób decyduje się na założenie sklepu internetowego. Obecnie zakupy online cieszą się ogromną popularnością. Przemawia za nimi wygoda, szybkość, przystępne ceny. Jedynym minusem może być to, że trzeba opierać się wyłącznie na tym, co przedstawia sprzedawca, czyli na opisach i zdjęciach. Niektórzy ograniczają się wyłącznie do jednej fotografii, która przedstawia produkt z większej odległości od frontu. Nie jest to wystarczające. Należy zadbać o dobrej jakości zdjęcia produktowe, sfotografować przedmioty z różnych stron. Zdjęcia muszą być ciekawe, zachęcać do skorzystania z oferty. Opisy mają znaczenie, ale każdy kupuje przede wszystkim oczami. Kiepskiej jakości zdjęcia to prosta droga do tego, aby potencjalny klient zrezygnował z zakupu i poszukał towaru w innym miejscu. Można też spodziewać się tego, że bylejakość wpłynie negatywnie na wizerunek firmy, a tego przecież nie chce żaden przedsiębiorca. Zła opinia rozprzestrzenia się bardzo szybko. Zdjęcia produktowe muszą być wykonane profesjonalnie, mają godnie reprezentować dany towar. Zadbać należy o każdy detal. Za pomocą fotografii produktowej możliwe staje się pokazanie produktu z jak najlepszej strony, co zwiększa szanse na jego zakup.

jak otworzyć sklep internetowy

Jakie wyróżnia się zdjęcia produktów?

Obecnie wyróżnia się wiele rodzajów zdjęć produktowych, więc jest w czym wybierać. Trzeba dobrze przemyśleć swoją decyzję, bo sposób zaprezentowania towarów jest niezwykle istotny. Bardzo popularne są packshoty. Charakterystyczne dla tego sposobu przedstawiania produktów jest to, że umieszcza się je na białym tle, aby skupić na nich całą uwagę odbiorców. Jak wiadomo, większość osób przygląda się temu, co znajduje się za obiektem, co niepotrzebnie rozprasza potencjalnego kupca. Jednolite tło temu zapobiega. Oczywiście nie trzeba ograniczać się wyłącznie do bieli. Można wybrać inny kolor. Warto jednak zwrócić uwagę na to, że niektóre serwisy wręcz wymagają od użytkowników wstawiania zdjęć produktowych na białym tle. Dotyczy to przede wszystkim produktów na serwisach aukcyjnych. Jeśli ktoś nie dostosuje się do tego, to musi liczyć się z odrzuceniem zdjęcia. Wiele osób nie zdaje sobie sprawy z tego, że kolor tła może wpływać w niemałym stopniu na wyniki pozycjonowania sklepu internetowego.

Różne odsłony zdjęć produktowych

Flatshoty

Kolejnym rodzajem zdjęć produktowych są flatshoty. Mają one związek z opisanymi wcześniej packshotami. Charakterystyczne dla flatshotów jest to, że zaprezentowane na nich obiekty są fotografowane na płasko. nie stosuje się żadnych urozmaiceń. Dotyczy to przede wszystkim ubrań, ale nie tylko. Po flatshoty bardzo często sięgają osoby prowadzące sklepy internetowe. W przypadku serwisów aukcyjnych również sprawdzi się to idealnie. Można również wybrać flatlay, czyli fotografię zdjęciową polegającą na prezentowaniu produktów od góry. Pozwala to uzyskać bardzo ciekawy efekt. Najczęściej stosuje się jeszcze dodatkowe elementy. Popularnym zabiegiem jest tworzenie rozmaitych kompozycji, dzięki czemu zdjęcia są ciekawe. Flatlay sprawdzają się rewelacyjnie w przypadku mediów społecznościowych.

Zobacz także: Pozycjonowanie zdjęć w wyszukiwarce Google.

Zdjęcia 360

Ciekawą opcją będzie również fotografia 360 stopni. Jest to bardzo pożądane przez klientów, bo pozwala na przedstawienie obiektu z każdej strony. Najczęściej wykorzystuje się w tym celu specjalną platformę, która się porusza. Ułatwia to pracę fotografowi. Jeśli komuś zależy na efektownym zaprezentowaniu swojej oferty, to warto zdecydować się na fotografię 360 stopni. Pozwala to na uzyskanie bardzo rzeczywistych zdjęć. Znaczenie ma też to, na czym zostanie zaprezentowany produkt. Opcji jest obecnie bardzo dużo, najczęściej wybór pada na wieszak, manekina, modela.

Lookbook

Z bardziej zaawansowanych rozwiązań można wymienić lookbooki. Jest to sposób na przedstawienie produktu w sposób dynamiczny, tworzy się sesje przy wykorzystaniu wielu obiektów. Trzeba zadbać o odpowiednie dopasowanie motywu przewodniego. Bardzo ważna jest także właściwa oprawa stylistyczna. Lookbook będzie świetną opcją, jeśli ktoś chce wykorzystać zdjęcia do celów reklamowych. Opcja ta wspaniale sprawdza się w przypadku mebli, ubrań, dodatków stylizacyjnych. Jeszcze bardziej rozbudowanym rodzajem zdjęć produktowych są edytoriale. Sięga się po nie przede wszystkim w przypadku produktów dotyczących branży modowej.

filmy produktowe

Zobacz także: Filmy produktowe

W jaki sposób można zaprezentować produkty?

Sposobem na efektowne zaprezentowanie produktów jest wykonanie zdjęć kompozycyjnych. Nazywa się je inaczej kolażowymi. Najczęściej fotografuje się kilka obiektów, oczywiście sposób ich ułożenia zawsze musi być dobrze przemyślany. Ciekawą opcją jest także robienie zdjęć typu duch. Nazwa brzmi dość enigmatycznie. Pojawia się wobec tego pytanie, czego dotyczy ten rodzaj zdjęć. W przypadku tego typu fotografii wykorzystuje się dodatkowe obiekty. Często angażuje się również statystów. Przykładem będą zdjęcia ubrań. Jak wiadomo, odzież znacznie lepiej prezentuje się na osobie niż wieszaku. Można wyeksponować jej zalety, szczególnie jeśli wybierze się modelkę o ładnej sylwetce. Zdjęcia duch będą świetną opcją również w przypadku prezentowania biżuterii. Warto jednak od razu zaznaczyć, że na finalnym zdjęciu, czyli po obróbce, nie będzie widać modela ani manekina. Zostaną oni usunięci i pozostanie wyłącznie zaprezentowany przez nich produkt. Teraz już każdy będzie wiedział, dlaczego tego rodzaju fotografia produktowa została powiązana z duchem.