Jak reklamować gabinet stomatologiczny w internecie?

Prowadząc gabinet stomatologiczny, należy skupiać się na odpowiednim doborze pracowników, dbać o wykorzystywany sprzęt czy też oczywiście o ofertę dla klientów. Jak się jednak okazuje, niezwykle ważną sprawą jest to, aby gabinet stomatologicznym był odpowiednio rozreklamowany. W jaki sposób powinna być przeprowadzona skuteczna kampania reklamowa gabinetu dentystycznego, jakie może przyjmować formy i co powinno się o niej wiedzieć? Jak reklamować stomatologa — skuteczny poradnik.

reklama gabinetu dentystycznego
reklama gabinetu dentystycznego

Dlaczego reklama gabinetu stomatologicznego jest potrzebna?

Zanim jednak przejdzie się do najważniejszych spraw, czyli tego, jak powinien wyglądać marketing medyczny w zakresie gabinetu stomatologicznego, przede wszystkim dowiedzieć się trzeba tego, z jakiego powodu takie działania w ogóle są potrzebne. Czy taki biznes, jak gabinet stomatologiczny w ogóle potrzebuje reklamy?
Być może dla wielu osób będzie to ogromnym zaskoczeniem, lecz na rynku stomatologicznym obecna jest ogromna konkurencja. Z uwagi na naprawdę szerokie oferty różnych gabinetów, a także sposób realizowania poszczególnych zabiegów, trzeba się naprawdę postarać, aby zdobyć klientów. Potrzebne są określonego rodzaju działania, które po pierwsze spowodują, że prowadzony gabinet stanie się widoczny na mapie, a po drugie, pacjent zdecyduje się na skorzystanie z leczenia właśnie w danym miejscu.

Reklama w internecie

Od czego powinno się więc zacząć, jeśli chce się zdobyć nieco popularności i odpowiednio rozreklamować swój gabinet stomatologiczny? Zdecydowanie najważniejszą sprawą jest to, aby wykorzystać możliwości dawane przez internet. Obecnie to właśnie w sieci najwięcej osób szuka informacji o danych gabinetach i o tym, czy warto z ich usług skorzystać. Co więc można zrobić w tym zakresie?

Kampanie w Google Ads

Zdecydowanie najważniejszą sprawą w tym wypadku jest to, aby wykorzystać możliwości dawane przez internetowe kampanie reklamowe, które nakierowane są na konkretnego odbiorcę. Takie możliwości daje Google Ads czyli kampania Adwords. Co dzięki temu można zyskać? Przede wszystkim na uwadze należy mieć to, że reklamy stają się natychmiastowo widoczne w wynikach wyszukiwania. Co więcej, możliwe jest nakierowanie reklam na konkretnego odbiorcę, dzięki czemu ich skuteczność znacznie wzrasta. Dodatkowo na uwadze trzeba mieć to, że kampania Google Ads daje możliwość swobodnego ustawiania budżetu przeznaczanego na reklamy i oceniania ich efektywności czy też nawet stworzenia jedynie lokalnej kampanii reklamowej.
Czy Google Ads ma jakie minusy, o których należy się dowiedzieć? Przede wszystkim na uwadze należy mieć to, że stawka, którą trzeba będzie zapłacić za daną reklamę, uzależniona jest od działań konkurencji. Co więcej, aby móc skutecznie prowadzić takie działania reklamowe, warto posiadać w ich zakresie nieco więcej wiedzy, ponieważ jedynie wtedy będą one skuteczne.

Pozycjonowanie gabinetu dentystycznego

Oczywiście reklama internetowe nie musi opierać się tylko i wyłącznie na Google Ads. Inną rewelacyjną metodą zwrócenia uwagi na dany gabinet stomatologiczny jest stworzenie profesjonalnej strony internetowej, a co najważniejsze, zastosowanie odpowiednio efektywnego pozycjonowania. Co to konkretnie da? Po pierwsze klient będzie miał możliwość łatwego sprawdzania oferty gabinetu, ponieważ wszystko powinno znajdować się na stronie. Co więcej, poprzez stronę powinna być również możliwość umówienia wizyty. Jakie są natomiast zalety korzystania z profesjonalnego pozycjonowania strony? Rzecz jasna możliwe jest dzięki temu znaczne zwiększenie ruchu na stronie, a więc i ilości potencjalnych klientów. Co więcej, strona będzie wyżej widoczna w wynikach wyszukiwania, zwiększy się ilość wartościowych treści, a to wszystko spowoduje, że osiągnie się naprawdę szeroki zasięg wśród użytkowników internetu.
Jakie są zalety wykorzystywania takiej formy promocji gabinetu stomatologicznego? Przede wszystkim wiedzieć trzeba, że wykorzystanie wszystkich możliwości pozycjonowania posiadanej strony wymaga naprawdę wiele wiedzy w tym zakresie. Dodatkowo pierwsze pozytywne i zauważalne efekty pojawiają się po dość długim czasie.

Social media dla dentysty

Czy prowadzenie profilu dla gabinetu dentystycznego to odpowiedni sposób na reklamę? Oczywiście tak, ale nie należy on do najtańszych, a zbudowanie społeczności wokół profilu na Instagramie lub Facebooku, będzie wymagało czasu. Zdecydowanie lepszym rozwiązaniem są kampanie reklamowe w mediach społecznościowych. Warto jednak przy ich tworzeniu skorzystać z pomocy doświadczonej agencji social media, ponieważ nieodpowiednie zabezpieczenie konta reklamowego może grozić problemami.

Inne metody reklamy gabinetu stomatologicznego

Jak można się z łatwością domyślić, internet to nie jedyny sposób na to, aby rozreklamować swój gabinet stomatologiczny. Istnieją jeszcze inne, równie ciekawe sposoby na to, aby zyskał on popularność i nowych pacjentów. Co więc w tym wypadku powinno się wymienić?
Być może dla wielu osób będzie to sporym zaskoczeniem, lecz bardzo ważne jest to, aby gabinet posiadał swoje charakterystyczne i interesujące logo zawieszone nad wejściem. Jak się bowiem okazuje, przechodzący obok niego ludzie zapamiętają je i w razie potrzeby pierwszą myślą będzie właśnie ten gabinet.

Wartym uwagi sposobem na promocję gabinetu dentystycznego może być stworzenie kanału na Youtube, na którym będziemy dodawać filmy z ciekawostkami na temat dbania o zęby, stosowania odpowiednich preparatów do higieny jamy ustnej, czy o najnowszych sposobach leczenia zębów. Skutecznym sposobem na reklamę dentysty będą także filmy reklamowe promujące gabinet.  Można ich użyć do kampanii reklamowej w Youtube Ads lub jako film wyświetlany w poczekalni gabinetu. Jest to tania i zarazem nowoczesna forma promocji, pozwalająca dotrzeć z przekazem do odpowiedniej grupy docelowej.

Na koniec warto jeszcze pamiętać o sprawie dość oczywistej, która w branży dentystycznej jest często pomijana, a mianowicie o promocjach. Wiedzieć bowiem trzeba, że pomijając zakres leczenia, prowadzi się zwykłą placówkę handlową. Dlatego też podobnie jak inne sklepy, należy stosować promocje. Dobrym wyjściem będzie np. darmowy przegląd czy też zaplanowanie leczenia. Rewelacyjnym pomysłem, który może zachęcić pacjentów obawiających się zabiegów stomatologicznych, może być także darmowe znieczulenie.

Jeśli jesteś zainteresowany promocją swojego gabinetu stomatologicznego skorzystaj z naszej oferty i naszego doświadczenia w marketingu medycznym. Pomagamy naszym klientom rozwijać swoje biznesy, pozyskiwać klientów i realizować ich cele marketingowe. Zapraszamy do kontaktu.