Jak stworzyć własną markę kosmetyków?

własna linia kosmetyków

Z pewnością niejedna osoba zastanawia się, jak stworzyć własną markę kosmetyków. Dokonanie rejestracji oraz załatwienie formalności to zdecydowanie za mało. Trzeba wziąć pod uwagę, że konkurencyjność w branży jest wysoka. Produkty muszą wyróżniać się na tle podobnych towarów, które oferowane są przez inne przedsiębiorstwa. Liczą się nawet najmniejsze szczegóły, które bezpośrednio lub pośrednio wpływają na wizerunek marki. Nie można również nie wspomnieć o reklamie – w dzisiejszych czasach marketing gra pierwsze skrzypce.

Zaprojektowanie identyfikacji wizualnej firmy

Marzy Ci się własna marka kosmetyków? Pamiętaj, że potencjalni klienci, czy też kontrahenci zwracają ogromną uwagę na elementy identyfikacji wizualnej. To właśnie one odpowiadają za pierwsze wrażenie. Mogą zachęcić do bliższego zapoznania się z ofertą, a tym samym nawiązania współpracy. Pozytywny odbiór jest podstawą do tego, aby produkty cieszyły się oczekiwanym zainteresowaniem. Pierwsze wrażenie można zrobić tylko raz. Jednoczenie identyfikacja wizualna firmy musi być unikatowa. Nie można inspirować się podobnymi markami, które istnieją w branży od lat. Nasza agencja tworzona jest przez osoby doświadczone, które posiadają niezbędne kwalifikacje. Właśnie dlatego zajmujemy się projektowaniem wszystkich niezbędnych elementów brandu, takich jak m.in. logo, szablony dokumentów, foldery reklamowe, broszury, wizytówki, banery reklamowe, oznakowanie wewnętrzne i zewnętrzne, wizerunek w Internecie, a także wiele innych.

jak stworzyć własną markę kosmetyków

Projekty opakowań

Własna linia kosmetyków wymaga stworzenia niepowtarzalnych opakowań o zadowalających parametrach użytkowych. Ważne jest to, aby były one eleganckie, a jednocześnie wpasowujące się w aktualnie obowiązujące trendy. Wiadomym jest, że duże znaczenie odgrywa jakość. Słabe opakowanie, które będzie nosić wyraźne ślady użytkowania po kilku użyciach sprawi, że klient zniechęci się do ponownego zakupu produktu. Priorytetem jest to, aby zastosować materiały wysokiej jakości, które spełniają wszystkie obowiązujące normy oraz standardy. Muszą one cechować się trwałością oraz odpornością na uszkodzenia. Ponadto opakowania kosmetyków powinny być spójne z elementami identyfikacji wizualnej marki. Nasi specjaliści posiadają wieloletnią praktykę, dzięki czemu stworzą efektowne i zapadające w pamięć opakowania.

Produkcja kosmetyków

Wypuszczając własną linią kosmetyków na rynek trzeba mieć świadomość, że receptura nie może stanowić plagiatu. Proces produkcyjny jest złożony, a jednocześnie skomplikowany. Generuje on sporą ilość formalności, co stanowi kolejne utrudnienie. Wiadomym jest, że początkujące marki nie mogą pozwolić sobie na budowę własnych zakładów produkcyjnych. Właśnie dlatego należy znaleźć godnego zaufania wykonawcę, który zaproponuje korzystne warunki współpracy. Jest to trudne zadanie, które warunkuje sukces przedsięwzięcia. Nasza agencja współpracuje z najlepszymi przedsiębiorstwami produkcyjnymi, które specjalizują się w wytwarzaniu kosmetyków na zlecenie. Bierzemy na swoje barki również sprawy związane z dokumentacją, co przekłada się na nieprzeciętny komfort oraz oszczędność czasu.

produkcja naturalnych kosmetyków

Strona internetowa ze sklepem internetowym

Wiadomym jest, że każda marka, która chce zaistnieć w branży musi być jednocześnie widoczna w sieci. Strona firmowa stanowi wizytówkę marki. Ważne jest to, aby została ona zaprojektowana i wykonana przez zawodowców. Podczas projektowania witryny uwzględniamy również indywidualne preferencje zleceniodawcy. Responsywność strony sprawia, że jest ona przystosowana również do urządzeń mobilnych. Nie można również pominąć optymalizacji SEO, która wpływa na pozycję w wynikach wyszukiwania Google. Właściwie zaprojektowany sklep internetowy umożliwia szybkie i bezproblemowe złożenie zamówienia. Ważne jest to, aby droga od znalezienia interesujące produktu do dokonania zakupu nie była zbyt długa, ponieważ potencjalny klient może się rozmyślić.

Promocja kosmetyków w social mediach

Marka kosmetyczna powinna być intensywnie promowana w social mediach. Obecnie są to portale użytkowane przez ogromną liczbę osób – w tym przyszłych klientów. Firma powinna mieć własne konto na Facebooku, Instagramie, Twiterze, czy też innych serwisach. Oczywiście profile muszą być prowadzone fachowo. Dużą rolę odgrywa jakość zamieszczanych publikacji, a także częstotliwość dodawania nowych wpisów. Wymaga to poświęcenia sporej ilości czasu – właśnie dlatego warto jest powierzyć to naszej agencji.

Zobacz także: Marketing gabinetu kosmetycznego

Reklama w Google Ads

Promocja w wyszukiwarce Google Ads (Adwords) pozwala objąć przewagę konkurencyjną. Niestety wypracowanie wysokiej pozycji w naturalnych wynikach wyszukiwania jest trudne. Im wyższa konkurencyjność, tym dłuższy czas potrzebny do osiągnięcia oczekiwanych rezultatów. Właśnie dlatego prawdziwym strzałem w dziesiątkę jest reklama w Google Ads. Dopasowujemy ją do budżetu przedsiębiorstwa, a więc nie trzeba obawiać się zbyt dużego obciążenie finansowego. Strona marki będzie wyświetlać się nad lub obok naturalnych wyników. To skuteczny sposób na to, aby znalazła się ona na pierwszej stronie.

własna linia męskich kosmetyków

Kampania na YouTube

YouTube to serwis, który każdego dnia jest odwiedzany przez miliardy użytkowników. Wśród nich z pewnością znajdują się osoby, które mogłyby zainteresować się oferowanymi kosmetykami, a nawet dokonać zakupu. Istotne jest jedynie to, aby do nich dotrzeć. Nasza agencja marketingowa zajmuje się tworzeniem filmów reklamowych, które mogą być wyświetlane podczas odtwarzane na kilka różnych sposobów (m.in. przed odtworzeniem materiałów wideo lub w trakcie). Klipy nie powinny być zbyt długie, tak aby nie wzbudziły w odbiorcy negatywnych odczuć. W ciągu kilkunastu sekund należy przekazać najważniejsze informacje o marce.

Darmowe próbki

Każdy, kto rozważa założenie własnej marki kosmetycznej powinien pamiętać o tym, że tylko nieliczny decydują się na zakup tego typu produktów „w ciemno”. Dotyczy to w szczególności towarów luksusowych, a nawet ze średniej półki cenowej. Już na samym początku dobrze jest pomyśleć o produkcji próbek, które będą wręczane za darmo np, podczas imprez branżowych. Umożliwiają one przetestowanie kosmetyków w dogodnych warunkach. Istnieje duże prawdopodobieństwo, że osoba zadowolona z jakości danego produktu zdecyduje się na zakup wersji pełnowymiarowej. Warto jest również określić, gdzie będą rozdawane mini wersje kosmetyków. Nasza agencja zajmuje się zarówno ich projektowaniem, jak i zleceniem produkcji.

Budowanie wizerunku marki

Na wizerunek marki kosmetycznej składa się wiele elementów. Ważne jest to, aby zadbać o szczegóły. Przede wszystkim wymagany jest spójny wizerunek, a miejsce aktywności nie ma tutaj żadnego znaczenie. Firma powinna dbać o interesy i satysfakcję swoich klientów. Dobrze, jeśli rozwiązuje ona zaistniałe problemy, a nie ignoruje roszczenia. Budowanie pozytywnej więzi z klientami oraz kontrahentami to nie lada wyzwanie. Czasami wystarczy tylko jeden błąd, aby zburzyć to, na co pracowano latami. Właśnie dlatego najrozsądniej jest zaufać naszym specjalistom, którzy doskonale wiedzą, jak sukcesywnie wyrobić renomę przedsiębiorstwa, a także nie stracić jej w najmniej spodziewanym momencie. Eksperci od wizerunku marki pomagają również w sytuacji, gdy firma nie posiada zbyt dobrych opinii. Małymi kroczkami można odbudować dobre imię.

Prowadzenie bloga firmowego

Blog firmowy to znakomity sposób na to, aby zdobyć nowych odbiorców. Oczywiście musi być on prowadzony z należytą starannością. Pierwszym krokiem jest wybór platformy oraz utworzenie oprawy wizualnej. Priorytetem jest to, aby treści były czytelne, a szablon przyjemny dla oka. Dotyczy to nie tylko wersji deskopowej, ale również na urządzenia mobilne. Ponadto ogromną rolę odgrywa jakość zamieszczanych treści. Powinny być one interesujące, a jednocześnie unikalne i zoptymalizowane pod kątem SEO. Niedopuszczalne jest kopiowanie tekstów z innych stron o podobnej tematyce. Wpisy nie powinny posiadać charakteru reklamowego. Powstają one po to, aby promować markę/produkty, jednak przesadna nachalność może przynieść skutki odwrotne do zamierzonych. Warto wiedzieć, że content marketing stale się rozwija. Wymagania względem treści rosną, a ich tworzenie pochłania cenny czas. Osoby, które prowadzą własny biznes mają zwykle na głowie wiele obowiązków, a więc rozsądniej jest powierzyć prowadzenie bloga firmowego fachowcom.

obsługa klienta salonu kosmetycznego

Ambasadorzy marki

Posiadanie ambasadorów marki kosmetycznej pozwala pozyskać zupełnie nowych odbiorców, którzy wcześniej byli dla nas niedostępni. Nie jest to standardowa reklama, która nie zawsze jest wiarygodna. Wybrani ambasadorzy muszą być przekonani do konkretnych produktów. Zadowolenie z kosmetyków sprawi, że ich promocja będzie naturalna, a jednocześnie skuteczna. Towary będące uzupełnieniem codziennego życia osoby publicznej stają się pożądane przez wielu użytkowników. Ważne jest to, aby współpracę długoterminowa nawiązać z osobami, które pasują do wizerunku marki, a tworzone przez nich treści dedykowane są zbliżonym grupom odbiorców. Nasza agencja zajmuje się nie tylko doborem ambasadorów, ale również opracowywaniem warunków umowy, czy też kontrolą efektów. Dzięki temu mamy pewność, że gotówka nie zostanie wyrzucona w błoto. Wbrew pozorom nie jest to wyłącznie opcja dla dużych i rozwiniętych firm. Coraz częściej przedsiębiorstwa stawiające pierwsze kroki w biznesie decydują się na ambasadorów.

Influencer marketing

Influencerzy to osoby wpływowe, które posiadają szerokie grono obserwatorów. Ich reklama może zwiększyć zainteresowanie marką, a także przełożyć się na wyższą sprzedaż kosmetyków. Ważne jest to, aby decyzji o współpracy nie nawiązywać zbyt pochopnie. Nasza agencja rzetelnie analizuje każde konto, tak aby uniknąć prób oszustwa (np. kupionych obserwatorów, czy też liczby polubień). Negocjujemy warunki umowy, aby były one korzystne dla obu stron. Opracowujemy dokładny plan działania, a także ustalamy terminy i nadzorujemy rezultaty pracy. Dzięki wieloetapowym analizom tworzymy raporty, które potwierdzają efektywność omawianej formy promocji przedsiębiorstwa. Zapraszamy do kontaktu.

Menu