Jak zadbać o pozycjonowanie grafiki w wyszukiwarce Google?

pozycjonowanie grafik

Pozycjonowanie strony internetowej wpływa na zwiększenie ruchu na danej witrynie. Tym samym więcej osób ma szansę zapoznać się z ofertą, co dla właściciela strony oznacza więcej potencjalnych klientów i lepszy zysk. Przy promocji witryny najwięcej uwagi poświęca się optymalizacji kodu czy treści – przy okazji dowiedz się także: Dlaczego treść jest ważna dla strony internetowej , zapominając jednak o znaczeniu grafiki. Tymczasem jest ona znacznie bardziej istotna, niż na pierwszy rzut oka mogłoby się wydawać. W wielu potencjalnych odbiorców treści szuka bowiem informacji poprzez wyszukiwarkę grafiki. Nie bez znaczenia jest więc zoptymalizowanie obrazków czy zdjęć znajdujących się na stronie. Nie jest to skomplikowane zadanie i nie wymaga specjalistycznej wiedzy. Wystarczy zwrócić uwagę na kilka podstawowych elementów, które są ściśle powiązane zarówno z pozycjonowaniem zdjęcia w Grafikach Google, jak i z skuteczne pozycjonowaniem strony internetowej w wyszukiwarce.

pozycjonowanie grafik i optymalizacja zdjęć pod wyszukiwarkę
Jak zoptymalizować zdjęcia na stronie internetowej.

1. Nazwa pliku ze zdjęciem a pozycjonowanie grafik

Choć wydaje się, że nie ma wielkiego znaczenia, nazwa zdjęcia czy obrazka ogrywa znaczącą rolę przy optymalizacji. Należy więc zadbać o to, by była ona związana z tym, co znajduje się na grafice. Ważne także, by znalazły się w niej słowa kluczowe, które ma rankingować. Jednocześnie równie ważne jest, by przy tworzeniu nazwy zachować umiar i nie szpikować jej samymi słowami kluczowymi. Zaleca się także unikanie polskich znaków i odstępów między słowami, które należy zastąpić myślnikiem.

2. Parametr ALT

Parametr ALT to alternatywny tekst, który wyświetla się zamiast obrazka w sytuacji, gdy pojawi się problem z jego wczytaniem. Taki opis powinien być więc unikalny, ale przede wszystkim informować o tym, co znajduje się na obrazku. Powinien zawierać także frazy kluczowe.

3. Atrybut Title

Po najechaniu kursorem na zdjęcie w chmurce pokazuje się tytuł zdjęcia – jest to właśnie atrybut title. Parametr ten powinien więc stanowić rozszerzenie treści znajdującej się w alternatywnym tekście. Tym samym nie jest wskazane powielanie tego samego tekstu, co ten w parametrze ALT. Istotna jest unikalność przy jednoczesnej zgodności słów z treścią obrazka.

4.Nazwa, parametry ALT i Title i frazy kluczowe

W przypadku trzech wymienionych już elementów należy zwracać uwagę nie tylko na każdy z nich, ale także na to, by razem tworzyły spójną całość. Nazwa, parametr ALT i title nie powinny być powielaniem tej samej treści.  Jednocześnie ważne jest, by dobierać je pod zawartość podstrony, na której zostanie umieszczone zdjęcie. Tekst tych parametrów powinien być powiązany z tematem zdjęcia czy strony i pokrywać się z frazami kluczowymi. Pozwoli to zadbać o jeszcze lepszą optymalizację całej strony internetowej.

5. Rozmiar zdjęcia a pozycjonowanie

Google Grafika przy wyświetlaniu treści bierze pod uwagę nie tylko zgodność z wyszukiwaną frazą, ale także jakość, na której zależy potencjalnemu odbiorcy treści. Nic więc dziwnego, że to właśnie zdjęcia najwyższej jakości są w pierwszej kolejności brane pod uwagę przy wyświetlaniu wyników. Duży rozmiar zdjęcia to jednak także większa waga pliku, a tym samym – wolniejsze wczytywanie grafiki. Może to zniechęcić internautów do zapoznania się z daną treścią. Przy umieszczeniu grafiki na serwerze należy więc zachować odpowiedni balans i tak wybrać rozdzielczość oraz format grafiki. Jakość powinna być wysoka, a jednocześnie, by plik ładował się szybko.

6. Format zdjęcia

Ostatnim istotnym elementem jest format zdjęcia. Wiele obrazków w sieci zapisanych jest w formacie JPG, a tym samym posiada dobrą kompresję, co z kolei przekłada się na szybsze wczytywanie grafiki. Natomiast format PNG będzie odpowiednim formatem dla wykresów czy infografik.