Jak założyć profil i poprowadzić konto firmowe na Linkedin

linkedin
Jak dodać profil na Linkedin

Linkedin jest to międzynarodowy portal społecznościowy, który ułatwia kontakty zawodowo – biznesowe. Portal ten umożliwia zamieszczenie pracodawcom ogłoszeń o pracy i znalezienie kandydatów na dane stanowisko.

Jak utworzyć profil na linkedin?

Dobrze uzupełniony profil na portalu pozwoli zdobyć wartościowe kontakty biznesowe. Aby ulepszyć swoją pozycję na rynku pracy profil na linkedin powinien zawierać następujące informacje:

  • zdjęcie – musi być ono profesjonalne i okazywać możliwie jak najwięcej cech kandydata,
  • nagłówek – musi być treściwy i opisywać czym kandydat się zajmuje. Nagłówek na portalu jest jak fraza kluczowa,
  • podsumowanie – wpisuje się tutaj zainteresowania kandydata oraz kierunek w jakim chce on się rozwijać. Opis ten powinien być konkretny i zawierać najważniejsze informacje na początku,
  • doświadczenie – tu kandydat uzupełnia swój profil o stanowiska na jakich dotychczas pracował,
  • wykształcenie – zakładka ta zawiera wszystkie etapy kształcenia się kandydata,
  • umiejętności – są one wizytówką profilu na portalu. Aby profil był wiarygodny dobrze jest by miał on dużą ilość potwierdzeń zdolności jakie posiada kandydat,
  • sieć kontaktów – im więcej kontaktów ma się na linkedin tym większe są szanse nawiązania współpracy i zdobycie kontaktów.

Co to są posty na linkedin?

Posty na linkedin są formą publikacji udostępnianą z kanału informacji. Mogą składać się one z 1300 znaków i muszą zawierać wszystkie najważniejsze informacje. Posty powinny być czytelne i atrakcyjne wizualnie.
Opublikowane artykuły na portalu znaleźć można w zakładce „Aktywność”, a następnie „Publikacje”.

Jak zaplanować post na linkedin?

Planowanie postów ułatwia ich publikację. Ręczne publikowanie nie daje pożądanych efektów. Jedną z wielu funkcji portalu jest planowanie postów. Funkcja ta pozwala ustawić artykuły tak aby same automatycznie publikowały się na portalu o określonej godzinie w konkretnym dniu.
Linkedin nie ma wbudowanej funkcji planowania postów, ale jest to możliwe dzięki specjalnym narzędziom i serwisom, które pozwalają na tworzenie i publikowanie postów na linkedin.
Przygotowany post łączy się z profilem i pojawia się na nim według życzenia jego użytkownika. Narzędzia służące do planowania i publikacji postów są płatne. Dostępne są jednak narzędzia umożliwiające darmową publikacje kilku postów dziennie.

Jak dodać post na linkedin?

Portal linkedin umożliwia udostępnienie postów zawierających kwalifikacje i informacje o zainteresowaniach kandydata. Z platformy korzystać można w wersji na komputer lub w przeglądarce na tablecie.
Aby stworzyć i opublikować post należy wykonać następujące kroki:

  1. Na górze strony głównej kliknąć „Napisz artykuł” lub czytając artykuł na portalu pod paskiem nawigacji odnaleźć tą samą frazę.
  2. Aby wpisać nagłówek postu należy nacisnąć pole ” Nagłówek”.
  3. Napisanie treści postu umożliwia pole „Napisz tutaj”. Do posta dodać można zdjęcia oraz inne pliki multimedialne.
  4. W prawym górnym rogu należy kliknąć ” Opublikuj”.
  5. W wyskakującym oknie należy potwierdzić publikację ponownie naciskając ” Opublikuj ” lub krzyżyk żeby zrezygnować. Jeśli chcemy kontynuować edycję po prostu klikamy „Anuluj”. Po publikacji postu można w każdej chwili usunąć go lub edytować.

Dodatkowe informacje o postach na linkedin:

  • publikowane posty są częścią profilu wyświetloną w artykułach na portalu,
  • posty trafią do kontaktów użytkownika dzięki powiadomieniom i udostępnieniom,
  • członkowie sieci użytkownika mogą obserwować artykuł aby widzieć kolejne dodawane treści,
  • jeśli profil ma status publiczny posty znajdujące się na nim widoczne są na linkedin i poza portalem,
  • post po kliknięciu pola „Udostępnij” można udostępnić na innych portalach społecznościowych,
  • artykuł może być komentowany przez innych użytkowników. Opcje tę można także wyłączyć.
social media marketing
Social Media Marketing

Jakie wymiary grafik można dodawać na linkedin?

Formaty grafik różnią się w zależności od tego na jaki profil są dodawane. Na portal linkedin można dodawać grafiki w formacie JPG lub PNG, a czasem GIF. Wymiary grafik podawane są w pikselach i najpierw jest to szerokość, a następnie wysokość grafiki. Wymiary grafik na konkretne profile linkedin:

  • profil firmowy:
    logo firmy: 300×300 pikseli w formacie JPG, PNG, GIF,
    – grafika w tle: 1536×768 pikseli – jest to wymiar rekomendowany. Minimalny wymiar grafiki to 1192×220 pikseli w formacie JPG, PNG oraz GIF, o rozmiarze 8MB,
    grafika do wpisu: 1200×628 pikseli, grafika powinna być w proporcji 1,91:1. Jeżeli grafika jest mniejsza wyświetli się jako miniatura po lewej stronie. Format to JPG i PNG w rozmiarze 5MB,
    wideo we wpisie: 256×144 do 4096×2304 pikseli. Wideo trwać może od 3 sekund do 10 minut. Formaty wideo to ASF, FLU, MPEG-1, MPEG-4, MKV, WebM, H264/AVC, MP4, VP8, VP9, WMV2, WMV3. Rozmiar wideo powinien mieć od 75KB do 5GB,
  • profil prywatny:
    zdjęcie profilowe: 400×400 pikseli, maksymalny rozmiar to 7680×4320 pikseli. Format zdjęcia to JPG lub PNG,
    grafika w tle: 1584×396 pikseli, format JPG, GIF lub PNG. Rozmiar grafiki to 8MB,
    grafika do wpisu: 1200×628 pikseli w proporcji 1,91:1. Format JPG lub PNG w rozmiarze 5GB,
    wideo we wpisie: od 256×144 do 4096×2304 pikseli. Trwać może od 3 sekund do 10 minut, w formacie: ASF, FLV, MPEG-1, MPEG-4, WebM, H264/AVC, MP4, VP8, VP9, WMV2, WMV3. Rozmiar wideo to od 75KB do 5GB.

Reklama na Linkedin

Skutecznym sposobem na promowanie swojego profilu firmowego na Linkedin może być reklama w tym kanale. Dzięki niej możesz między innymi pozyskać obserwujących do swojego profilu, zwiększyć świadomość swojej marki, rekrutować pracowników, a także sprzedawać produkty i usługi. Kampanie reklamowe na Linkedin Ads, dzięki wyjątkowym możliwością targetowania są świetnym sposobem na dotarcie do potencjalnych klientów z konkretnej branży, z wybranej firmy oraz danego stanowiska zajmowanego w danej firmie. Żadna inna forma reklamy w żadnym kanale nie umożliwia tak szczegółowego targetowania.