prowadzenie bloga

O czym pisać na blogu firmowym?

Blog firmowy to świetna opcja dla tych, którzy chcą pozyskać nowych odbiorców lub zatrzymać potencjalnych klientów/kontrahentów na dłużej. Coraz więcej przedsiębiorstw decyduje się ne jego prowadzenie – przeprowadzone analizy dowodzą, że ponad 77% użytkowników sieci czyta blogi. Należy jednak podkreślić, że ich prowadzenie wymaga poświęcenia czasu. Z pewnością nie należy robić tego „byle jak”, ponieważ nie odnotujemy żadnym pozytywnych efektów podjętych działań. Wręcz przeciwnie – niestarannie przygotowane notki mogą negatywnie wpłynąć na wizerunek marki.

Czy warto założyć firmowego bloga?

Jak już wspomniano, blogi czytane są przez kilkaset milionów użytkowników Internetu. Jest to ogromna szansa dla przedsiębiorstwa, które stale poszukuje nowych odbiorców. Z tego powodu nie warto jest zbyt długo zastanawiać się, czy założyć bloga. Jest to jedne z najlepszych narzędzi content marketingu. Należy wspomnieć, że w 2020 roku jego znaczenie znacząco wzrosło i nic nie wskazuje na to, aby miało się to zmienić w kolejnych latach. Blog umożliwia wygenerowanie ponad 120% więcej leadów, niż dotychczas. Jest to znakomitym wynikiem, a więc warto jest stworzyć sobie okazję na zwiększenie zysków i rozwój działalności. Nie zapominajmy, że wyszukiwarka Google lubi strony, które są systematycznie aktualizowane.

Jakie treści umieszczać na blogu firmowym?

Nie każdy wie, o czym pisać na blogu firmowym. Obecnie wszystkie publikowane treści powinny wyróżniać się wysoką jakością. Minęły czasy, kiedy przedsiębiorstwa mogły pozwolić sobie na umieszczanie notek bez szczególnej wartości merytorycznej. Wpisy muszą zainteresować odbiorców, a także podsycić w nich chęć zapoznania się z naszą ofertą. Jednocześnie nie mogą posiadać one przesadnie reklamowego charakteru, gdyż znacząco obniża to wiarygodność. Tematyka publikacji powinna zostać zaplanowana z odpowiednim wyprzedzeniem. Priorytetem jest to, aby była ona spójna z wizerunkiem marki, a także ogólną strategią marketingową. Oczywiście warto jest poruszać zagadnienia, które są bezpośrednio powiązane z prowadzonym biznesem, czy też branżą, w której funkcjonujemy. Zajmujesz się dzierżawą ekspresów do kawy? Wpisy mogą dotyczyć np. wyboru najlepszego urządzenia, czy też korzyści płynących z wynajmu sprzętu. Posiadasz własny pensjonat? Na twoim blogu mogą być opisywane ciekawe miejsca znajdujące się w pobliżu, czy też praktyczne porady dla podróżujących.

Gdzie szukać inspiracji?

sklepy internetowe kraków

Na początku zwykle nie mamy większych trudności ze znalezieniem tematów na nowe posty, jednak z czasem zaczyna brakować nam pomysłów i nie wiemy o czym pisać na blogu. Warto więc korzystać z zaawansowanych narzędzi (m.in. Google Trends), które wspomagają efektywne pozycjonowanie bloga, a zarazem niwelują problem związany z doborem zagadnień. Dzięki nim można dowiedzieć się, jakie zapytania najczęściej wpisywane są w wyszukiwarkę. Wystarczy jedynie na nie odpowiedzieć! Oprócz tego dobrze jest śledzić dyskusje w mediach społecznościowych. Wiele osób, które nie potrafią znaleźć informacji w Google wysyłają zapytania na Facebooku, Instagramie, czy też Twiterze.

Czy warto poprawiać stare wpisy?

Niektóre firmy posiadają bloga już od wielu lat. Wiadomym jest, że nie wszystkie posty opublikowane X lat temu są zgodne z obecnymi trendami z dziedziny pozycjonowania. Właśnie dlatego warto jest zająć się ich modyfikacją oraz rozbudowywaniem. Dotyczy to w szczególności branż, które dynamicznie się rozwijają. Z tego względu wiele osób stawia na ponadczasowe zagadnienia, które będą aktualne również za dwa, cztery, czy też sześć lat. Przez cały okres działalności na blogu może uzbierać się tak duża liczba wpisów, że ich „odświeżanie” będzie zbyt męczące, a tym samym bezsensowne.

Jak przedstawić swoją markę?

Nikt nie lubi wpisów typowo reklamowych. Nie należy więc przesadzać z ich ilością, jednak nie oznacza to tego, że nie możemy pozwolić sobie na przedstawienie swojej marki. O czym pisać na blogu i jak pokazać swoją firmę i jej produkty? Blog firmowy to doskonałe miejsce, aby przedstawić kulisy swojej pracy, a nawet pochwalić się osiągniętymi sukcesami. Warunek jest jeden – takie publikacje nie mogą dominować. Powinny one stanowić jedynie urozmaicenie – z pewnością wielu użytkowników sprawdzi tego rodzaju notki z czystej ciekawości. Ważne jest, aby wzbudzać w klientach oraz kontrahentach pozytywne odczucia, a także poczucie lojalności. Oczywiście dobrze jest również zaprezentować oferowane produkty oraz usługi. Nie zapominajmy, że liczy się nie tylko tekst, ale również satysfakcjonująca jakość zdjęć oraz filmów.

prowadzenie bloga firmowego

Jak nawiązać kontakt z czytelnikiem?

Dobrze, jeśli wpisy blogowe zachęcają czytelnika do interakcji. Dzięki temu będzie on miał ochotę na pozostawienie komentarza, czy też wiadomości. Istnieje duże prawdopodobieństwo, że osoba, która nawiązała kontakt zdecyduje się skorzystać z naszej oferty. Chcesz prowadzić bloga firmowego, jednak nie posiadasz dostatecznej ilości czasu? W takim przypadku najrozsądniej skorzystać z pomocy agencji content marketingu. Wiadomym jest, że osobom mającym na głowie prowadzenie biznesu ciężko znaleźć jest nawet dwie/trzy godziny na utworzenie wartościowego postu.