Performance Max – nowy typ reklamy w Google Ads

Reklama w Google Ads jest jedną z popularniejszych kampanii marketingowych, która przynosi szybkie i bardzo dobre rezultaty. Google cały czas udoskonala kampanie i wprowadza nowe produkty. Od niedawna dostępna jest kampania Performance Max. Czym dokładnie jest nowa reklama w Google? Czy warto z niej skorzystać i jakie efekty można osiągnąć?

performance max Google ads

Kampanie reklamowe w Google Ads

Wprowadzenie Performance Max przez Google ma na celu uzupełnienie wcześniejszych kampanii reklamowych w wyszukiwarkach. Dzięki nowej strategii będzie można zastąpić kampanie wideo, reklamy produktowe czy displayowe. Dużą zaletą jest fakt pełnej automatyzacji. Osoba chcąca się zareklamować podaje wszystkie niezbędne informacje dotyczące firmy czy marki i zostaje ona wyświetlona we wszystkich miejscach w Google Ads, czyli w wyszukiwarce, na portalu YouTube, w Google Maps, na Gmail i w sieci reklamowej. Oczywiście zleceniodawca sam ustala stawkę za reklamę, ale w tym przypadku można zlecić jedynie maksymalizację liczby lub wartości konwersji.

Kto powinien skorzystać z kampanii Performance Max?

Kampanie reklamowe w Google Ads są przeznaczone dla każdego właściciela firmy, który chce zwiększyć swoje zyski. Jednak z nowego typu kampanii nie każdy będzie mógł skorzystać, gdyż uruchomienie jej wymaga ustawienia konwersji. Jeśli we wcześniejszych kampaniach zostało odnotowanych przynajmniej 80 konwersji w ciągu miesiąca, to Google zaproponuje samoczynnie uruchomienie Performance Max. Jeśli ktoś nie do końca wie, czy może skorzystać z nowej usługi, to warto na pewno zajrzeć w zakładkę „rekomendacje” i sprawdzić, czy znajduje się w niej informacja o możliwości uruchomienia kampanii. Z racji konwersji można wywnioskować, że nowa kampania jest głównie kierowana do właścicieli sklepów internetowych. Przy okazji warto nadmienić, że Performance Max zastępuje Google Shopping.

Jak tworzy się kampanię Performance Max?

Jak już zostało wcześniej wspomniane, nowa kampania bazuje na informacjach i zasobach dodanych wcześniej. Nie są tworzone oddzielne reklamy tekstowe czy wideo. Podczas konfiguracji należy podać zasoby, które system samoczynnie dobierze do potrzeb miejsca, w którym reklama będzie widoczna. Tak samo sprawa wygląda z podstronami. Google domyślnie będzie przekierowywać na konkretne podstrony w witrynie. Oczywiście jest możliwość wykluczenia którejś z podstron lub wybrania miejsca docelowego. Jeśli chodzi o reklamę w Merchant Center, to Google będzie promować wszystkie produkty, które zostały dodane przez reklamodawcę. Można także samodzielnie wybrać grupy produktów, które mają być reklamowane.

Podczas uruchamiania kampanii zleceniodawca ma możliwość dodania maksymalnie 20 obrazów oraz 5 sztuk loga firmy. Jest również możliwość dodania 5 filmów, które wcześniej powinny znaleźć się na YouTube. Oczywiście można także dodać nagłówki i długie nagłówki oraz 5 tekstów reklam, a także nazwę firmy i ścieżkę wyświetlania. Dla niektórych osób problematyczne może być to, że nagłówka nie można przypisać do konkretnego tekstu. Z tego względu należy dokładnie przemyśleć ich treść, aby pasowały do dowolnej konfiguracji. W kampanii jest także „sygnał dotyczący odbiorców”, dzięki któremu można dodać listę osób, do których reklama ma trafić. Na podstawie tej listy Google wybierze nowe osoby, do których zostanie skierowana kampania reklamowa.

Czy warto skorzystać z Performance Max?

Google co pewien czas udoskonala swoje kampanie reklamowe, aby były jeszcze bardziej zautomatyzowane i spełniały potrzeby klienta. Kampania Performance Max w głównej mierze została stworzona w celu zastąpienia kampanii produktowych i uzupełnienia tekstowych. Jest to rodzaj kampanii, która zależna jest od konwersji, z tego względu idealnie nadaje się dla właścicieli sklepów internetowych. Najlepsze wyniki według Google może przynieść ustalenie stawki wynoszącej dwudziestokrotność średniego kosztu konwersji. Oczywiście rzeczywistość może być zupełnie inna, a wszystko zależy od branży czy zasięgu reklamy. Na pewno jest to nowy typ kampanii i jeszcze ciężko jest do końca stwierdzić, czy działa ona efektywnie. Z racji tego, że działania są zautomatyzowane przez Google, to reklamodawca ma znacznie mniejszą kontrolę nad tym, do kogo i w jakiej ostatecznej formie reklama trafia. Na pewno należy przyłożyć dużo uwagi do stworzenia spójnych tekstów i nagłówków oraz określenia grupy odbiorców. To w głównej mierze na tych danych będzie opierać się kampania.

Dlaczego warto reklamować się w Google Ads?

Bez względu na to, czy firma skorzysta z Performance Max, czy nie, z pewnością reklama w Google jest jedną z najskuteczniejszych strategii marketingowych. Obecnie zdecydowana większość Polaków korzysta z Internetu i wyszukuje produktów i usług w Google. Tworząc kampanię, można w krótkim czasie nawet wśród dużej konkurencji znacząco zwiększyć swoje zyski. Dobrze przygotowana kampania reklamowa pozwala dotrzeć do odpowiedniego grona odbiorców z całej Polski. Dodatkowo samodzielnie ustala się stawkę, a więc można kontrolować koszty i w każdej chwili je zwiększyć lub zmniejszyć.