Regulamin świadczenia
usług hostingowych

Postanowienia zawarte w Regulaminie Świadczenia Usług Hostingowych stanowią Regulamin świadczenia usług drogą elektroniczną w rozumieniu art. 8 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U. z 2013 r. poz.1422 t. jedn. z późń. zm.). przez Braden spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Krakowie, ul. Aleksandra Fredry 2, 30-065 Kraków, zarejestrowana w rejestrze przedsiębiorców KRS przez Sąd Rejonowy dla Krakowa – Śródmieścia w Krakowie, XI Wydział Gospodarczy KRS pod numerem 0000454933, NIP 6812055460, REGON 122811706.

§ 1. Definicje

Regulamin – niniejszy “Regulamin świadczenia Usług Hostingowych” określający zasady korzystania przez Klienta z Usług hostingowych świadczonych przez Operatora.
Umowa – umowa o świadczenie Usług hostingowych, której integralnymi składnikami są: Regulamin, oraz Cennik usług.
Usługi hostingowe – pakiet usług wyspecyfikowany w ofercie Operatora lub w Cenniku usług.
Operator – dostawca Usług internetowych, którego dane zostały wskazane w Umowie lub na stronach internetowych zawierających ofertę Usług hostingowych będący wydawcą Regulaminu.
Klient – osoba prawna, osoba fizyczna lub jednostka organizacyjna nie posiadająca osobowości prawnej, która złożyła Zamówienie lub zawarła Umowę.
Użytkownik – osoba fizyczna, prawna lub jednostka organizacyjna nie posiadająca osobowości prawnej, która korzysta z Usług hostingowych Operatora na mocy upoważnienia udzielonego przez Klienta.
Konsument – osoba fizyczna, która zawiera Umowę z Operatorem w celu niezwiązanym bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
Cennik usług – dokument zawierający informacje o obowiązujących opłatach abonamentowych stosowanych przez Operatora.
Opłata abonamentowa – pobierana z góry i zgodnie z obowiązującym Cennikiem usług opłata miesięczna, kwartalna, półroczna, roczna lub dwuletnia z tytułu korzystania przez Klienta z Usług hostingowych świadczonych przez Operatora na podstawie Umowy.
Okres abonamentowy – okres czasu (miesiąc, kwartał, pół roku, rok lub dwa lata), w którym Operator rozlicza wynagrodzenie za Usługi hostingowe świadczone na rzecz Klienta. W przypadku Klientów będących Konsumentami, minimalny Okres abonamentowy wynosi miesiąc.
Zamówienie – złożone przez Klienta zamówienie na Usługi hostingowe świadczone przez Operatora bez względu na formę, w której zostało dokonane. Zamówieniem jest również zamówienie Usług hostingowych na Okres próbny.
Pro forma – dokument wystawiany przez Operatora przed wniesieniem przez Klienta Opłaty abonamentowej i stanowiący podstawę jej wniesienia.
Okres próbny – wskazany przez Operatora okres czasu, w którym określone Usługi hostingowe są świadczone na rzecz Klienta bezpłatnie w celu umożliwienia Klientowi przeprowadzenia testów jakości Usług hostingowych.
Uruchomienie usług hostingowych – dokonywane przez Operatora udostępnienie w sieci Internet Usług hostingowych, które były przedmiotem Zamówienia.
Limit transferu – ustalony przez Operatora i określony w Specyfikacji technicznej usług maksymalny miesięczny limit ruchu na warstwie IP z i do serwera danego Klienta. W skład limitowanego ruchu wchodzą: dane pobrane z serwera WWW, nagłówki zapytań i odpowiedzi protokołu HTTP oraz transfer generowany przez protokół FTP (serwer FTP), SMTP, POP3 i innych usług uruchomionych na potrzeby Klienta.
Dostępność Usług hostingowych – widzialność Usług hostingowych na pierwszym routerze poza siecią Operatora.
Dane bilingowe – dane Klienta umożliwiające poprawnie wystawienie przez Operatora Faktury VAT lub Pro forma.
Dane kontaktowe – dane Klienta pozwalające na nawiązanie kontaktu oraz prowadzenie korespondencji pocztowej z Klientem, jego przedstawicielem lub pełnomocnikiem.
Spam – przesyłana za pomocą środków komunikacji elektronicznej niezamówiona informacja handlowa w rozumieniu art. 10 ust. 1 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U. z 2013 r. poz.1422 t. jedn. z późń. zm.).
Netykieta – zbiór zasad i dobrych praktyk przyjętych do stosowania przez osoby korzystające z sieci Internet.
Panel Klienta – udostępniane przez Operatora pod adresem webas.pronczuk.com narzędzie administracyjne, za pomocą którego Klient może zarządzać i kontrolować parametry i zakres Usługi hostingowej, aktualizować swoje dane.

§ 2. Postanowienia ogólne

1. Operator świadczy na rzecz Klienta Usługi hostingowe na zasadach określonych w Umowie, której składnikami są Regulamin,, Cennik usług .
2. Postanowienia Regulaminu określają prawa i obowiązki stron Umowy.
3. Regulamin obowiązuje Klienta bez względu na formę, w jakiej została zawarta Umowa.
4. Poza Umową, Regulaminem, Cennikiem usług, obowiązują również w szczególności: powszechnie obowiązujące akty prawne regulujące świadczenie usług.

§ 3. Zamówienie

1. Operator świadczy Usługi hostingowe wyszczególnione w ofercie Operatora oraz w Cenniku usług.
2. Operator dokonuje Uruchomienia usług hostingowych po otrzymaniu Zamówienia, które zawiera co najmniej: jednoznaczne wskazanie zamawianego pakietu Usług hostingowych, Dane bilingowe oraz Dane kontaktowe. Klient będący Konsumentem w momencie składania Zamówienia potwierdza, że wie, że Zamówienie pociąga za sobą obowiązek zapłaty poprzez złożenie odpowiedniego oświadczenia. W przypadku złożenia Zamówienia przez Klienta będącego Konsumentem Zamówienie zawiera również oświadczenie Klienta będącego Konsumentem o wyrażeniu zgody na rozpoczęcie świadczenia usług hostingowych przed upływem 14 – dniowego terminu do odstąpienia od umowy.
3. Operator zastrzega sobie prawo do Uruchomienia usług hostingowych dopiero po uiszczeniu Opłaty abonamentowej przez Klienta. Postanowienia ust. 3 nie stosuje się do umów zawieranych z Konsumentami.
4. Składając Zamówienie, Klient oświadcza, że zapoznał się, że się zgadza oraz, że zobowiązuje się stosować do postanowień zawartych w Regulaminie i Cenniku usług.
5. Składając Zamówienie, Klient będący Konsumentem oświadcza, że szczegółowo zapoznał się z prawami określonymi w ustawie z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz. U. 2014 r., poz. 827) a nadto oświadcza, że żąda i wyraża zgodę na rozpoczęcie świadczenia usług hostingowych przed upływem 14 – dniowego terminu do odstąpienia od umowy. Tym samym Klient będący Konsumentem oświadcza, że w przypadku odstąpienia od Umowy jest zobowiązany do zapłaty za świadczenia spełnione do chwili odstąpienia od Umowy zgodnie z art. 35 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz. U. 2014 r., poz. 827).
6. Zamówienie może zostać złożone w każdej formie, która została wskazana przez Operatora w materiałach informacyjnych lub w ofercie Operatora. W szczególności Zamówienie może zostać złożone w formie pisemnej lub za pośrednictwem poczty elektronicznej.W przypadku Klienta będącego Konsumentem, Zamówienie zawiera również oświadczenia Klienta, o których mowa w ustępach poprzedzających.
7. Uruchomienie usługi może zostać poprzedzone weryfikacją danych Klienta, które zostały wskazane w Zamówieniu, a w tym również prośbą o przedstawienie oryginałów lub poświadczonych za zgodność z oryginałem kopii dokumentów potwierdzających prawdziwość danych wskazanych w Zamówieniu.
8. Operator może odmówić realizacji Zamówienia w przypadku zaistnienia szczególnych okoliczności, w tym:
a) występowania opóźnienia we wnoszeniu Opłat abonamentowych przez Klienta,
b) nieterminowego dokonywania przez Klienta Opłat abonamentowych w przeszłości,
c) zamiaru wykorzystywania Usług hostingowych dla publikowania treści, które są niepożądane przez Operatora lub których publikowanie może powodować ryzyko odpowiedzialności cywilnej lub karnej,
d) zamiaru wykorzystywania Usług hostingowych dla publikowania treści, które mogą szkodzić opinii o Operatorze lub jakości usług świadczonych przez Operatora na rzecz innych Klientów.

§ 4. Zawarcie umowy

1. Operator świadczy Usługi hostingowe na podstawie Umowy zawartej z Klientem.
2. Umowa może zostać zawarta w formie pisemnej lub w innej formie. W szczególności Umowa może zostać zawarta przez Uruchomienie usług hostingowych, które nastąpiło po otrzymaniu Zamówienia przez Operatora.
3. Umowa zostaje zawarta w chwili jej podpisania albo w chwili Uruchomienia usług hostingowych – w zależności od tego co nastąpi pierwsze.
4. W przypadku umów zawieranych z Klientami będącymi Konsumentami Umowa zostaje zawarta w jednym z następujących trybów:
a) przez przystąpienie przez Operatora do świadczenia usług hostingowych po złożeniu przez Klienta będącego Konsumentem Zamówienia w trybie określonym w § 3 oraz potwierdzeniu przez Operatora, w formie pisemnej lub poczty elektronicznej, jego otrzymania,
b) przez zawarcie umowy w formie pisemnej.
5. Umowa jest zawierana na czas nieoznaczony oraz rozliczana w Okresach abonamentowych wskazanych w Cenniku usług, chyba że w treści Umowy wskazano inaczej.
6. Zawarcie Umowy jest potwierdzane wystawieniem Pro forma lub faktury VAT przez Operatora, która obejmuje Opłatę abonamentową za pierwszy Okres abonamentowy, w wysokości zgodnej z Cennikiem usług.

§ 5. Prawa i obowiązki stron Umowy

1. Mocą zawartej Umowy Operator zobowiązuje się do zapewnienia Klientowi możliwości korzystania z Usług hostingowych zakupionych przez Klienta, a Klient zobowiązuje się do terminowego wnoszenia Opłat abonamentowych. Ponadto Operator oraz Klient zobowiązują się do wykonywania wszystkich pozostałych zobowiązań, które zostały określone w Umowie, Regulaminie i Cenniku usług.
2. Zawierając Umowę Klient, zobowiązuje się do:
a) podania aktualnych i prawdziwych Danych kontaktowych oraz Danych bilingowych oraz do bieżącego aktualizowania tych danych,
b) korzystania z Usług hostingowych zgodnie z zasadami określonymi w Umowie oraz w Regulaminie oraz przy przestrzeganiu: powszechnie obowiązujących przepisów prawa, norm społecznych i obyczajowych oraz zasad Netykiety,
c) korzystania z Usług hostingowych w sposób nienaruszający praw osób trzecich (w szczególności ich dóbr osobistych oraz praw autorskich),
d)niepodejmowania prób uzyskania danych dostępowych innych Klientów lub Użytkowników,
e) współpracy w zwalczaniu bezprawnych działań Użytkowników, którym Klient udostępnia Usługi hostingowe, a w szczególności do ujawnienia na wezwanie właściwych organów władzy publicznej danych umożliwiających identyfikację określonego Użytkownika,
f) informowania Operatora o wszelkich zmianach, które mają lub mogą mieć wpływ na wykonywanie Umowy,
g) nie podejmowania działań na szkodę innych Klientów oraz Użytkowników,
h) powstrzymania się od wykorzystywania Usług hostingowych dla publikowania, udostępniania lub rozpowszechniania treści niezgodnych z obowiązującym prawem lub normami społecznymi, a w szczególności:
-stron, grafik, tekstów, nagrań audio i wideo oraz materiałów zawierających treści pornograficzne, serwisów o treści erotycznej oraz “warezowej” (tj. zawierających nielegalne oprogramowanie),
-propagujących piractwo fonograficzne lub komputerowe,
-upowszechniających techniki łamania kodów dostępowych,
-upowszechniających wiedzę służącą tworzeniu wirusów komputerowych,
-zawierających treści obsceniczne lub wulgarne,
-nawołujących do nienawiści w szczególności ze względu na rasę, płeć, narodowość, przynależność państwową, orientację seksualną, obrażające uczucia religijne lub kwestionujące bezwyznaniowość;
-propagujących ideologie nazizmu, komunizmu lub apartheidu oraz kwestionujące prawdę historyczną,
-godzących w dobra osobiste jakichkolwiek osób trzecich,
-naruszających prawa własności intelektualnej osób trzecich, w tym prawa do znaku towarowego lub innych oznaczeń odróżniających oraz w prawa autorskie i prawa pokrewne,
-promujących, zachęcających lub instruujących w zakresie działań przestępczych, w tym crackingu lub phrecrackingu,
-spreparowanych w sposób mogący stanowić zagrożenie dla prawidłowego funkcjonowania sprzętu i systemu teleinformatycznego, za pomocą którego
-świadczona jest Usługa Hostingowa,
-odnośników (linków) do plików i stron zawierających wyżej wskazane treści,
i) powstrzymania się od umieszczania serwisów, których elementy (np. skrypty CGI, duże pliki danych) wykorzystywane są przez inne serwisy, które nie są utrzymywane przez Operatora,
j) powstrzymania się od zamieszczania na serwerze plików, skryptów lub programów, które mogą zakłócić funkcjonowanie łączy, serwera lub witryn internetowych innych Klientów, Użytkowników lub osób trzecich,
k) niewykorzystywania Usług hostingowych dla rozsyłania Spamu, a w szczególności zabronione jest:
-korzystanie z baz adresowych zakupionych przez internet do wysyłania poczty email,
-korzystanie z baz adresowych pozyskanych w inny sposób bez uzyskania wcześniejszej zgody od każdego, kogo adres znajduje się w bazie adresowej,
-wysyłanie korespondencji jednorazowo na ponad 100 adresów e-mail, wyjątkiem w tym przypadku są wszelkie listy pocztowe (dyskusyjne) na które można się zapisać oraz wypisać podając swój adres na stronie WWW (oprogramowanie do tworzenia tego typu list udostępniane jest przez Usługodawcę),
-wysyłanie masowej korespondencji na inne środki elektronicznego przekazu bez udokumentowanej zgody na otrzymywanie takiej korespondencji przez odbiorcę
l) nie rozsyłania (samodzielnie lub za pośrednictwem osób trzecich) Spamu reklamującego serwisy internetowe działające na serwerach Operatora lub w jakikolwiek sposób odwołującego się do zasobów zapisanych na serwerach Operatora – w tym nie rozsyłania Spamu o którym mowa powyżej z wykorzystaniem infrastruktury osób trzecich,
m) powiadomienia Operatora z co najmniej 24 godzinnym wyprzedzeniem o zamiarze zainstalowania przez Klienta lub Użytkownika komponentów, których działanie może powodować transfer przekraczający 100 GB na dobę,
n) bieżącego zapoznawania się ze zmianami wprowadzanymi przez Operatora do Regulaminu
o) terminowego wnoszenia Opłat abonamentowych.
3. Klient ponosi pełną odpowiedzialność za sposób wykorzystywania Usług hostingowych udostępnianych przez Operatora. W szczególności Klient ponosi odpowiedzialność za sposób wykorzystania Usług hostingowych przez Użytkowników,
4. W przypadku uzyskania przez Operatora informacji o korzystaniu przez Klienta, Użytkownika z Usług hostingowych w sposób niezgodny z powszechnie obowiązującymi przepisami prawa, Operator ma prawo przekazać Dane kontaktowe Klienta właściwym organom władzy publicznej.
5. W przypadku otrzymania urzędowego zawiadomienia o bezprawnym charakterze danych przechowywanych na serwerze przez Klienta lub Użytkownika związanej z nimi działalności, Operator ma prawo uniemożliwić dostęp do tych danych, a także zablokować świadczenie Usług hostingowych. W związku z powyższym działaniem Operator nie ponosi odpowiedzialności względem Klienta lub Użytkownika za szkodę powstałą w wyniku uniemożliwienia dostępu do tych danych.
6. W przypadku uzyskania wiarygodnej wiadomości o bezprawnym charakterze danych przechowywanych na serwerze przez Klienta lub Użytkownika związanej z nimi działalności, Operator ma prawo uniemożliwić dostęp do tych danych, a także zablokować świadczenie Usług hostingowych. W związku z powyższym działaniem Operator nie ponosi odpowiedzialności względem Klienta lub Użytkownika za szkodę powstałą w wyniku uniemożliwienia dostępu do tych danych pod warunkiem niezwłocznego zawiadomienia Klienta lub Użytkownika o zamiarze uniemożliwienia dostępu do tych danych.

§ 6. Opłaty abonamentowe

1. Wynagrodzeniem pobieranym przez Operatora z tytułu świadczenia Usług hostingowych na rzecz Klienta jest Opłata abonamentowa. Wysokość Opłaty abonamentowej jest ustalana na podstawie Cennika usług obowiązującego u Operatora w dniu złożenia Zamówienia.
2. Opłata abonamentowa jest wyłącznie wynagrodzeniem za możliwość korzystania z Usług hostingowych Opłata abonamentowa nie obejmuje w szczególności: kosztów związanych z uzyskaniem dostępu do sieci Internet, opłat telekomunikacyjnych, zakupu sprzętu lub oprogramowania do korzystania z Usług hostingowych, zakupu własnej domeny, zaprojektowania stron www lub konfiguracji systemu komputerowego u Klienta lub u Użytkownika.
3. Opłata abonamentowa jest pobierana za cały Okres abonamentowy z góry.
4. Klient może zmienić czas trwania Okresu abonamentowego pod warunkiem przekazania Operatorowi dyspozycji w tym zakresie przed końcem trwającego Okresu abonamentowego. Zmiana czasu trwania Okresu abonamentowego następuje wraz z początkiem nowego Okresu abonamentowego.
5. Klient dokonuje zapłaty Opłaty abonamentowej na podstawie otrzymanej Pro forma lub faktury VAT. Pro forma albo faktura VAT jest doręczana za pośrednictwem poczty elektronicznej.
6. Operator wystawia i przesyła Klientowi fakturę w formie elektronicznej, na co Klient wyraża zgodę. Operator przesyła fakturę na adres e-mail wskazany przez Klienta podczas składania zamówienia. Klient ma możliwość i obowiązek aktualizowania w Panelu Klienta adresu e-mail, o którym mowa w zdaniu poprzednim. Klient może cofnąć zgodę na otrzymywanie faktur elektronicznych poprzez złożenie Operatorowi oświadczenia w formie pisemnej.
7. W przypadku przekroczenia, w trakcie opłaconego Okresu abonamentowego, wielkości Limitu transferu z i do sieci Internet oraz zasobów serwera ponad parametry , Operator wystawi Klientowi Pro forma zgodnie z Cennikiem usług obejmującą dodatkowy Limit transferu w wielkości prognozowanej do końca Okresu abonamentowego lub odpowiadającą rzeczywistemu obciążeniu zasobów serwera przez Klienta. Klient ma możliwość weryfikacji obciążenia zasobów serwera w panelu WebAs.
8. Opłata abonamentowa jest płatna przelewem bankowym w terminie wskazanym na Pro formie lub fakturze VAT. Klient jest zobowiązany do wskazania na poleceniu przelewu tytułu wpłaty, w sposób nie budzący wątpliwości. Zapłata następuje w chwili uznania rachunku bankowego Operatora. W przypadku opóźnienia zapłaty Operator ma prawo naliczenia odsetek ustawowych.
9. Z zastrzeżeniem ust. 13 Opłata abonamentowa nie podlega zwrotowi w przypadku wypowiedzenia umowy przez Klienta lub złożenia przez Klienta oświadczenia o rezygnacji z Usług hostingowych.
10. Uiszczona Opłata abonamentowa podlega zwrotowi jedynie w następujących przypadkach:
a) dokonania wypowiedzenia Umowy przez Operatora,
b) złożenia przez Klienta będącego Konsumentem oświadczenia o odstąpieniu od Umowy w terminie 14 dni od dnia zawarcia Umowy,
c) dokonania wypowiedzenia Umowy przez Klienta będącego Konsumentem. W wyżej wymienionych sytuacjach Opłata Abonamentowa podlega zwrotowi w części stosunkowej – z uwzględnieniem czasu świadczenia przez Operatora Usług hostingowych na rzecz Klienta.

§ 7. Kolejny okres abonamentowy

1. Umowa, na podstawie której Operator świadczy na rzecz Klienta Usługi hostingowe, ulega automatycznemu przedłużeniu o kolejny – równy poprzedniemu – Okres abonamentowy, chyba że Klient przed upływem poprzedniego Okresu abonamentowego na który została zawarta Umowa, dokona jej wypowiedzenia na zasadach określonych w Regulaminie.
2. W czasie trwania ostatniego miesiąca opłaconego Okresu abonamentowego, lub po rozpoczęciu nowego Okresu abonamentowego (według wyboru Operatora) Operator wystawi Pro forma lub fakturę VAT obejmującą Opłatę abonamentową za kolejny Okres abonamentowy. Wysokość Opłaty abonamentowej jest ustalana na podstawie Cennika usług obowiązującego u Operatora w dniu wystawienia Pro forma lub faktury VAT, z zastrzeżeniem 17 ust. 6 – 9 oraz zdania następnego. Zmiana Cennika usług związana z automatycznym przedłużeniem Umowy o kolejny Okres abonamentowy w przypadku Klienta będącego Konsumentem wymaga wyrażenia przez niego zgody, o której mowa w 17 ust. 6, przy czym brak wyrażenia zgody przez Klienta będącego Konsumentem w czasie trwania ostatniego miesiąca opłaconego Okresu abonamentowego, oznacza, że Umowa nie ulega przedłużeniu, a Operator jest uprawniony do wypowiedzenia Umowy ze skutkiem natychmiastowym oraz zaprzestania świadczenia Usług hostingowych.
3. Opłata abonamentowa uiszczana jest zgodnie z zasadami określonymi w § 6.
4. Brak wypowiedzenia przez Klienta Umowy przed upływem poprzedniego Okresu abonamentowego na który została zawarta Umowa oraz niewniesienie opłaty na poczet kolejnego Okresu abonamentowego w terminie wskazanym na Pro forma lub na fakturze VAT, o czym mowa w ust. 2 powyżej, upoważnia Operatora do zawieszenia świadczenia Usług hostingowych do czasu wniesienia przez Klienta należnej Opłaty abonamentowej. W przypadku, o którym mowa w zdaniu poprzednim niniejszego ustępu, Operator wezwie Klienta do zapłaty należnej mu Opłaty abonamentowej w terminie 7 dni od dnia otrzymania wezwania.
5. Brak wniesienia przez Klienta Opłaty w ciągu 21 dni od dnia doręczenia mu wezwania, o którym mowa w ustępie poprzedzającym, powoduje, że Umowa wygasa. Wygaśnięcie Umowy nie wpływa na powstałe wcześniej zobowiązania Klienta wobec Operatora w tym prawo Operatora do żądania odsetek za opóźnienie w zapłacie.
6. W przypadku, o którym mowa w ust. 5 powyżej, Operator upoważniony jest do usunięcia konfiguracji Usług hostingowych Klienta, kont utworzonych przez Klienta lub Użytkowników oraz wszelkich danych zapisanych w ramach tych kont.
7. W przypadku wystawienia przez Operatora Pro forma, Operator wystawi fakturę VAT niezwłocznie po wniesieniu przez Klienta Opłaty abonamentowej
8. Ewentualna zmiana Cennika usług po wniesieniu przez Klienta Opłaty abonamentowej pozostaje bez wpływu na wysokość Opłaty abonamentowej

§ 8. Prawo ograniczenia oraz wstrzymanie wykonywania Usług hostingowych

1. Operator zastrzega sobie prawo do bezterminowego zablokowania możliwości korzystania przez Klienta z wszystkich lub niektórych Usług hostingowych oraz prawo zablokowania możliwości korzystania z określonych baz danych, skryptów, usług poczty elektronicznej oraz http, bez wcześniejszego powiadomienia, w następujących przypadkach:
a) spowodowania przeciążenia serwera lub innych elementów infrastruktury udostępnianej przez Operatora,
b) wystąpienia prawdopodobieństwa znacznego pogorszenia jakości usług świadczonych dla pozostałych Klientów Operatora,
c) wystąpienia prawdopodobieństwa spowodowania Awarii przez Klienta.
2. Operator zastrzega sobie prawo do bezterminowego zablokowania możliwości korzystania przez Klienta z wszystkich lub niektórych Usług hostingowych bez wcześniejszego powiadomienia, w przypadku wystąpienia prawdopodobieństwa, że zakupione Usługi hostingowe są lub będą wykorzystywane dla:
a) publikowania lub udostępniania treści zakazanych przez powszechnie obowiązujące przepisy prawne,
b) publikowania lub udostępniania treści, które naruszają prawa osób trzecich, w tym w szczególności autorskie prawa majątkowe,
c) rozsyłania Spamu,
d) utrzymywania treści lub serwisów, o których mowa w § 5 ust. 2 lit. od h) do j). Regulaminu.
3. W przypadku Klienta będącego Konsumentem Operator obowiązany jest go zawiadomić o zamiarze oraz przyczynie przystąpienia do działań określonych w ust. 1 i 2, z zastrzeżeniem § 5 ust. 4 – 6.
4. W przypadku, o którym mowa w ust. 1 i 2 Klient ma prawo odwołać się od decyzji Operatora przez wniesienie sprzeciwu do Operatora. Obowiązek przeprowadzenia dowodu potwierdzającego brak występowania przesłanek uzasadniających zablokowanie usługi lub usług spoczywa na Kliencie.
5. Jeżeli działania, o których mowa w ust. 1 lub 2 spowodują wyrządzenie szkody Operatorowi, Operator wystąpi z roszczeniem odszkodowawczym wobec Klienta.
6. W przypadku zablokowania przez Operatora dostępu do usługi z przyczyn leżących po stronie Klienta, Operator może odblokować dostęp do usługi po otrzymaniu przesłanego pocztą elektroniczną na adres biuro@oxide.plwniosku o odblokowanie usługi i stwierdzeniu zaprzestania naruszania przez Klienta Regulaminu.
7. Operator ma prawo ograniczenia dostępu do Usług hostingowych do Limitu transferu 500% średniego dobowego transferu danych, jeżeli dobowy transfer danych przekroczy wartość 500% średniego dziennego transferu. Średni dzienny transfer danych obliczany jest jako iloraz limitu transferu.
8. Operator zastrzega sobie prawo do bezterminowego wstrzymania świadczenia Usług hostingowych w czasie trwania Okresu próbnego, jeżeli wcześniej świadczone na rzecz Klienta Usługi hostingowe zostały zablokowane w związku z brakiem wniesienia Opłaty abonamentowej, naruszeniem postanowień Regulaminu lub Umowy albo jeżeli Usługi hostingowe są wykorzystywane przez Klienta w sposób przekraczający znamiona testów i prób.

§ 9. Zarządzanie usługami hostingowymi

1. Operator udostępnia Klientowi narzędzia administracyjne służące do zdalnego zarządzania poszczególnymi Usługami hostingowymi. W zależności od rodzaju zakupionego pakietu Usług hostingowych, Operator udostępnia Klientowi możliwość korzystania z narzędzi administracyjnych służących do:
a) zarządzania domenami i konfiguracji Usług hostingowych,
b) zarządzania wszystkimi usługami pocztowymi w domenie internetowej,
c) zarządzania pojedynczym kontem pocztowym.
2. Dostęp do narzędzi administracyjnych jest możliwy za pośrednictwem przeglądarki internetowej, po podaniu danych dostępowych (nazwa użytkownika i hasło). Klient zobowiązuje się do zapewnienia ochrony danych dostępowych w sposób uniemożliwiający ich wykorzystanie przez niepowołane osoby trzecie.
3. Klient może upoważnić osoby trzecie do korzystania z narzędzi administracyjnych.
4. Operator nie ponosi odpowiedzialności za skutki posłużenia się narzędziami administracyjnymi przez niepowołane osoby trzecie, które nastąpi w wyniku braku zapewnienia przez Klienta ochrony danych dostępowych lub która nastąpi w wyniku innych zdarzeń, za które Operator nie ponosi odpowiedzialności.
5. Postanowień ustępu 4 niniejszego punktu nie stosuje się w przypadku umów zawieranych z Klientami będącymi Konsumentami. W takim przypadku strony umowy ponoszą odpowiedzialność na zasadach przewidzianych w przepisach Kodeksu cywilnego oraz innych aktów prawnych regulujących tą odpowiedzialność.

§ 10.Wymagania techniczne

1. Korzystanie z większości narzędzi administracyjnych wymaga posiadania komputera połączonego z siecią Internet oraz wyposażonego w przeglądarkę internetową FireFox: 4.0 lub wyższej, Internet Explorer: 9.0 lub wyższej, Opera: 10.5 lub wyższej, Chrome: 5.0 lub wyższej.
2. Korzystanie z niektórych narzędzi administracyjnych lub z niektórych funkcjonalności narzędzi administracyjnych może wymagać posiadania również innego oprogramowania niż wyspecyfikowane w ust. 1. W takim wypadku Operator zobowiązany jest do zamieszczenia w ofercie Usług hostingowych specyfikacji oprogramowania wymaganego dla korzystania z określonych funkcjonalności lub narzędzi administracyjnych.

§ 11.Gwarancja jakości usług

1. Operator udziela Klientowi gwarancji jakości usług
2. Gwarancja jakości usług trwa przez czas trwania Umowy.

§ 12. Zasady odpowiedzialności Operatora

1. Operator ponosi odpowiedzialność za szkodę wyrządzoną Klientowi spowodowaną niewykonaniem lub nienależytym wykonaniem Umowy, chyba że niewykonanie lub nienależyte wykonanie Umowy jest następstwem okoliczności, za które Operator nie ponosi odpowiedzialności.
2. Operator nie ponosi odpowiedzialności w szczególności za szkody powstałe w wyniku:
a) niezawinionego przez Operatora braku Dostępności usług hostingowych,
b) braku Dostępności usług hostingowych spowodowanych działaniem czynników i osób trzecich (awarie kabli, sprzętu lub oprogramowania w sieciach operatorów telekomunikacyjnych, komórkowych itp.), na które Operator nie miał wpływu oraz nie mógł im zapobiec,
c) nieprawidłowego korzystania z Usług hostingowych, (w szczególności Operator nie ma możliwości podejmowania działań mających na celu zabezpieczenie konta e-mail Użytkownika przed zawinionym przez niego przepełnieniem konta, co może w skrajnych przypadkach doprowadzić do jego technicznej blokady – np. z powodu nieusuwania z serwera zaległej korespondencji lub z powodu sprowokowanego przez zachowanie Użytkownika tzw. mailbombingu),
d) podania nieprawdziwych lub niepełnych danych w Zamówieniu,
e) podania nieprawdziwych lub niepełnych Danych kontaktowych lub Danych bilingowych albo w wyniku braku zaktualizowania tych danych,
f) naruszenia postanowień Umowy lub Regulaminu przez Klienta,
g) działania siły wyższej, kataklizmów lub klęsk żywiołowych (np. huraganu, powodzi, pożaru itp.);
h) wykorzystania przez upoważnione lub nieupoważnione osoby trzecie danych dostępowych (nazwa użytkownika i hasło) do narzędzi administracyjnych służących do zdalnego zarządzania poszczególnymi Usługami hostingowymi, niezależnie od przyczyny, która to spowodowała (udostępnienie danych dostępowych osobie trzeciej, brak należytego zabezpieczenia danych dostępowych, “złamanie” danych dostępowych itd.),
i) wykorzystania informacji, materiałów oraz oprogramowania pobranych z sieci Internet,
j) zaprzestania, ograniczenia lub niewłaściwego działania usług świadczonych w sposób ogólnie dostępny przez podmioty niezależne od Operatora,
k) niedostarczenie wiadomości poczty elektronicznej z przyczyn niezależnych od Operatora,
I) otrzymania lub wysłania przez Klienta lub Użytkownika wiadomości poczty elektronicznej zawierającej plik wirusa komputerowego,
m) ujawnienia treści wiadomości poczty elektronicznej, które nastąpi w wyniku ujawnienia przez Klienta lub Użytkownika danych dostępowych do konta poczty elektronicznej (tj. nazwy konta oraz hasła) lub, które nastąpi w wyniku innych zdarzeń, za które Operator nie ponosi odpowiedzialności.
3. Operator dołoży wszelkich starań, aby Usługi hostingowe były świadczone w sposób stały, nieprzerwany i na najwyższym poziomie. Jednakże Operator nie ponosi odpowiedzialności za żadne straty bezpośrednie, pośrednie, wypadkowe, wynikowe, szczególne lub moralne (nawet jeżeli wystąpienie takich szkód było możliwe do przewidzenia albo Operator został powiadomiony lub posiadał wiedzę o możliwości ich wystąpienia), wynikające z wypełnienia lub niewypełnienia któregokolwiek z warunków Umowy lub Regulaminu (w tym również za szkody poniesione przez Użytkowników), takie jak m.in. utrata przychodów lub spodziewanych zysków czy też utrata możliwości prowadzenia działalności.
4. W żadnym przypadku Operator nie będzie ponosił odpowiedzialności za szkody, których wartość będzie przewyższała wartość Opłat abonamentowych wniesionych przez Klienta w Okresie abonamentowym, w którym wystąpiła szkoda.
5. Klient nie będący Konsumentem może dochodzić roszczeń wobec Operatora na drodze sądowej dopiero po wyczerpaniu postępowania reklamacyjnego.
6. Operator zastrzega sobie prawo do:
a) sporadycznych, krótkich przerw w pracy Sieci, powodujących brak Dostępności usług hostingowych, bez podania przyczyn,
b) natychmiastowego zaprzestania świadczenia Usług hostingowych oraz odstąpienia od Umowy, w przypadku rażącego naruszenie przez Klienta lub Użytkownika postanowień Umowy lub Regulaminu,
c) zablokowania lub usunięcia konta pocztowego, którego nazwa sugeruje, że jest to konto wykorzystywane przez Operatora, co może wprowadzić w błąd innych Klientów lub Użytkowników,
d) zablokowania na serwerach Operatora określonych adresów nadawców wiadomości lub całych domen i adresów IP w przypadku:
-naruszenia lub możliwości naruszenia prawnie chronionych dóbr Klientów lub Użytkowników przez nadawców tych wiadomości (w szczególności w przypadku rozsyłania Spamu), narażenia systemu pocztowego Operatora na straty lub niestabilność,
-naruszenia Regulaminu lub Umowy.
7. Operator dokłada wszelkich starań, aby udostępniane Klientom i Użytkownikom w ramach Usług hostingowych rozwiązania techniczne były na możliwie najwyższym dostępnym poziomie technologicznym. Nie oznacza to jednak, że będą one zawsze wystarczające dla zabezpieczenia chroniącego w sposób zupełny zawartości kont Klientów i Użytkowników przed włamaniami osób trzecich lub złamaniem hasła, a także przed zainfekowaniem zawartości tych kont wirusami komputerowymi.
8. Operator nie gwarantuje pełnego funkcjonowania usługi “Powiadomienie poprzez SMS”, z uwagi na uzależnienie możliwości świadczenia tej usługi od uwarunkowań technicznych stosowanych przez operatorów sieci komórkowych.
9. Operator zobowiązuje się do bieżącego informowania o planowanych Przerwach technicznych na stronach serwisu internetowego Operatora.
10. Operator nie ponosi odpowiedzialności za utratę danych dostępowych do zarządzania Usługami hostingowymi Operatora lub ich użycie przez nieuprawnioną osobę.
11. Postanowienia ograniczające odpowiedzialność Operatora wobec Klienta zawarte w niniejszym paragrafie nie mają zastosowania w stosunku do Klientów będących Konsumentami. Odpowiedzialność Operatora wobec Klientów będących Konsumentami kształtuje się na zasadach przewidzianych w przepisach Kodeksu cywilnego oraz innych aktów prawnych regulujących tą odpowiedzialność.
12. Postanowienia ust. 6 nie mają zastosowania do Umów zawieranych z Klientami będącymi Konsumentami. W zakresie wskazanym w ust. 6 względem Konsumentów stosuje się zasady przewidziane w przepisach Kodeksu cywilnego, ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną oraz innych aktów prawnych.

§ 13. Poczta elektroniczna – ochrona antywirusowa oraz filtr niechcianych wiadomości

1. Wiadomości poczty elektronicznej przesyłane do lub z serwerów za pośrednictwem których Operator świadczy Usługi hostingowe są skanowane skanerem antywirusowym.
2. Operator informuje, że nie istnieją systemy antywirusowe, które posiadają 100% skuteczność w wykrywaniu wirusów komputerowych. Dlatego też Operator nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody, które zostaną wywołane działaniem wirusa. W przypadku umów zawieranych z Klientami będącymi Konsumentami odpowiedzialność Operatora kształtuje się na zasadach przewidzianych w przepisach Kodeksu cywilnego oraz innych aktów prawnych regulujących tą odpowiedzialność.
3. W celu zwiększenia bezpieczeństwa danych Operator zaleca używanie na bieżąco uaktualnianego oprogramowania antywirusowego na komputerze lokalnym, za pośrednictwem którego obsługiwane są usługi poczty elektronicznej.
4. W ramach udostępnianych przez Operatora narzędzi administracyjnych Klient ma możliwość uruchomienia filtru niechcianych wiadomości (Spam), w odniesieniu do każdego z kont poczty elektronicznej. Operator nie gwarantuje jednak pełnej skuteczności oprogramowania obsługującego filtr niechcianych wiadomości.

§ 14. Postępowanie reklamacyjne

1. Reklamacje mogą być zgłaszane w formie pisemnej (listem poleconym) lub za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: biuro@oxide.pl. Klient przesyła reklamację na adres: ul. Fredry 2/IV p, 30-605 Kraków.
2. Reklamacja powinna zawierać co najmniej:
a) oznaczenie Klienta umożliwiające jego identyfikację w tym Dane kontaktowe Klienta,
b) określenie przedmiotu reklamacji wraz z podaniem powodów jej wniesienia,
c) datę i podpis Klienta lub osoby uprawnionej do reprezentowania Klienta.
3. Operator udzieli odpowiedzi na zgłoszoną reklamację w terminie 14 dni od daty jej otrzymania.
4. Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Klienta będącego Konsumentem z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów, Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej oraz pod następującymi adresami internetowymi Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów:
-http://www.uokik.gov.pl/spory_konsumenckie.php;
-http://www.uokik.gov.pl/sprawy_indywidualne.php
-http://www.uokik.gov.pl/wazne adresy.php.
Klient będący Konsumentem posiada m.in. następujące możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń:
Klient uprawniony jest do zwrócenia się do stałego polubownego sądu konsumenckiego działającego przy Inspekcji Handlowej z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z zawartej Umowy. Klient uprawniony jest do zwrócenia się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu między Klientem, a Operatorem. Klient może uzyskać bezpłatną pomoc w sprawie rozstrzygnięcia sporu między Klientem, a Operatorem, korzystając także z bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów (m.in. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich). Porady udzielane są pod przez Federację Konsumentów pod bezpłatnym numerem infolinii konsumenckiej 800 007 707 oraz przez Stowarzyszenie Konsumentów Polskich pod adresem email porady(&dlakonsumentow.pl.

§ 15. Ochrona danych osobowych

1. Operator, będąc ich administratorem, przetwarza dane osobowe Klientów z zachowaniem zasad określonych w Rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) [dalej: Rozporządzenie] oraz w ustawie o ochronie danych osobowych z dnia 10 maja 2018 r. (Dz. U. 2018.1000) oraz w w ustawie z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U. z 2013 r. poz.1422 t. jedn. z późń. zm.).
2. Szczegółowe informacje dotyczące ochrony danych osobowych znajdują się w klauzuli informacyjnej, która stanowi integralną część regulaminu.

§ 16. Powierzenie przetwarzania danych osobowych

I. Postanowienia ogólne
1. Przedmiot powierzenia przetwarzania. Klient powierza Operatorowi przetwarzanie danych osobowych na zasadach określonych w niniejszym paragrafie oraz przepisach prawa, a Operator powierzenie to przyjmuje.
2. Czas trwania przetwarzania Powierzenie przetwarzania danych ma miejsce na czas obowiązywania Umowy.
3. Cel przetwarzania. Przetwarzanie powierzonych danych ma miejsce wyłącznie w celu wykonania Umowy i na jej potrzeby. Operator przetwarza dane osobowe w imieniu i na rzecz Klienta.
4. Charakter przetwarzania. Przetwarzanie powierzonych danych ma miejsce w formie papierowej oraz elektronicznej, w sposób stały, poprzez przechowywanie. Przetwarzanie powierzonych danych przez Operatora odbywa się również w sposób i w zakresie niezbędnym do wypełnienia przez Wykonawcę obowiązków ciążących na nim na podstawie bezwzględnie obowiązujących przepisów prawa.
5. Rodzaj danych osobowych podlegających powierzeniu oraz kategorie osób, których dane te dotyczą. Powierzeniu podlegają dane w szczególności dane osobowe klientów Klienta oraz dane osobowe pracowników Klienta. Powierzone dane obejmują między innymi: imię i nazwisko, adres e-mail, numer telefonu oraz wszelkie dane osobowe umieszczone przez Klienta na serwerach.
II. Obowiązki Klienta
1. Klient oświadcza, iż jest uprawniony do przetwarzania danych objętych niniejszym paragrafem oraz powierzenia ich przetwarzania Operatorowi.
2. Klient odpowiada za prawidłowość oraz aktualność powierzonych danych osobowych.
3. Klientowi służy prawo do przeprowadzania audytów i/lub inspekcji przestrzegania postanowień niniejszego paragrafu przez Operwatora na zasadach wynikających z niniejszego paragrafu.
4. Klient zobowiązany jest współpracować z Operatorem w zakresie niezbędnym do zapewnienia prawidłowego wykonania niniejszej Umowy.
5. Klient ponosi odpowiedzialność za zgodność z prawem poleceń wydawanych Operatorowi.
III. Obowiązki Operatora
1. Operator zobowiązuje się do przetwarzania powierzonych danych osobowych wyłącznie w celu oraz w sposób wskazany w niniejszym paragrafie.
2. Operator przetwarza powierzone mu dane osobowe wyłącznie na udokumentowane polecenie Klienta. Powyższe dotyczy też przekazywania danych osobowych do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej. Wymogu otrzymania udokumentowanego polecenia nie stosuje się w sytuacjach, gdy obowiązek przetwarzania nakłada na Operatora obowiązujące prawo. W przypadku zaistnienia wspomnianego obowiązku prawnego Operator, przed rozpoczęciem przetwarzania danych osobowych, informuje Klienta o tym obowiązku, o ile prawo to nie zabrania udzielania takiej informacji z uwagi na ważny interes publiczny.
3. Strony przyjmują, iż udokumentowanym poleceniem Klienta odnośnie przetwarzania danych osobowych są postanowienia niniejszego paragrafu – w zakresie w nim wskazanym.
4. Operator zapewnia, by osoby upoważnione z jego strony do przetwarzania danych osobowych zobowiązały się do zachowania tych danych w tajemnicy lub by podlegały odpowiedniemu ustawowemu obowiązkowi zachowania tajemnicy.
5. Operator podejmuje wszelkie środki wymagane na podstawie art. 32 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dn. 27.04.2016 r. [dalej: RODO].
6. Operator przestrzega warunków korzystania z usług innego podmiotu przetwarzającego, przewidzianych w niniejszej Umowie oraz przepisach prawa.
7. Operator, biorąc pod uwagę charakter przetwarzania, w miarę możliwości pomaga Klientowi poprzez odpowiednie środki techniczne i organizacyjne wywiązać się z obowiązku odpowiadania na żądania osoby, której dane dotyczą, w zakresie wykonywania jej praw określonych w dziale III RODO.
8. Operator, uwzględniając charakter przetwarzania oraz dostępne mu informacje, pomaga Klientowi wywiązać się z obowiązków określonych w art. 32–36 RODO.
9. Operator, po zakończeniu przetwarzania powierzonych danych, usuwa wszelkie dane osobowe oraz usuwa wszelkie ich istniejące kopie, chyba że obowiązujące prawo nakazuje przechowywanie tych danych osobowych.
10. Operator udostępnia Klientowi wszelkie informacje niezbędne do wykazania spełnienia obowiązków określonych w niniejszym praragrafie oraz umożliwia Klientowi lub osobie przez niego upoważnionej przeprowadzanie audytów, w tym inspekcji, i przyczynia się do nich.
11. W związku z treścią ust. 10 powyżej, Operator niezwłocznie poinformuje Klienta, jeżeli jego zdaniem polecenia wydane mu przez Klienta naruszają obowiązujące przepisy prawa w zakresie ochrony danych osobowych.
IV. Audyty i inspekcje
1. Klient uprawniony jest do przeprowadzania audytów i/lub inspekcji odnośnie tego, czy zastosowana przez Operatora ochrona powierzonych danych osobowych spełnia postanowienia niniejszego paragrafu.
2. Klient uprawniony jest do przeprowadzenia u Operatora audytów i/lub inspekcji, w godzinach pracy Operatora, za uprzednim 7-dniowym uprzedzeniem.
3. Klient zapewnia, by przeprowadzane przez niego audyty, bądź inspekcje nie zakłócały pracy Operatora pod kątem czasu, sposobu oraz częstotliwości ich wykonywania.
4. Klient zobowiązany jest zachować informacje uzyskane w ramach wykonywania uprawnień kontrolnych w poufności i wykorzystywać je jedynie w realizacji swoich prawnie uzasadnionych interesów.
V. Dalsze powierzenie przetwarzania danych
1. Klient wyraża niniejszym zgodę na dalsze powierzanie (popowierzanie) przez Operatora przetwarzania powierzonych danych osobowych podmiotom trzecim.
2. Operator oświadcza, iż popowierza przetwarzanie danych osobowych spółce KEI.PL sp. z o.o. z siedzibą w Krakowie, ul. Zakopiańska 9, 30-418 Kraków, zarejestrowanej w rejestrze przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Krakowa Śródmieścia w Krakowie, XI Wydział Gospodarczy KRS pod numerem 0000732079, NIP: 6792736374, REGON: 35656478700000, a Klient nie wnosi co do powyższego sprzeciwu.
3. Operator zobowiązuje się poinformować Klienta o wszelkich zmianach dotyczących zastąpienia podmiotu, któremu powierzył przetwarzanie danych, lub dodania innych podmiotów, którym powierzy przetwarzanie danych, umożliwiając Klientowi wyrażenie sprzeciwu wobec tych zmian.
VI. Odpowiedzialność Operatora
Operator odpowiada za szkody rzeczywiste poniesione przez Klienta w wyniku niezgodnego z niniejszą Umową przetwarzania danych osobowych, zawinionego przez Operatora, na zasadach wynikających z Umowy. Dalej idąca odpowiedzialność Operatora jest wyłączona.

§ 16. Rozwiązywanie Umowy

 1. Umowa może zostać wypowiedziana przez każdą ze stron z zachowaniem jednomiesięcznego okresu wypowiedzenia. Okres wypowiedzenia rozpoczyna swój bieg w pierwszym dniu miesiąca następującego po miesiącu, w którym zostało złożone wypowiedzenie. W przypadku, gdy drugą stroną Umowy jest Konsument, Operator może wypowiedzieć Umowę jedynie ze wskazaniem ważnych przyczyn wypowiedzenia oraz w przypadkach wskazanych w Regulaminie.
2. Okres wypowiedzenia Umowy na Okres Próbny wynosi 3 dni i liczony jest od dnia złożenia oświadczenia o jej wypowiedzeniu.
3. Wypowiedzenie Umowy zawsze wymaga zachowania formy pisemnej pod rygorem nieważności, bez względu na formę, w jakiej Umowa została zawarta.
4. Z zastrzeżeniem ustępu 5 Klient będący Konsumentem ma prawo rozwiązania Umowy przez złożenie oświadczenia na piśmie o odstąpieniu od Umowy w terminie 14 dni od daty jej zawarcia, zgodnie z art. 27 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz. U. 2014 r., poz. 827). Wzór oświadczenia o odstąpieniu od Umowy w trybie wskazanym w zdaniu poprzednim stanowi Załącznik nr 2 do Regulaminu. Wzór oświadczenia o odstąpieniu od Umowy zawarty jest w Załączniku nr 2 do ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz. U. 2014 r., poz. 827). Pozostałe informacje dotyczące odstąpienia od Umowy zawiera Pouczenie o odstąpieniu od Umowy stanowiące Załącznik nr 1 do Regulaminu.
5. Zgodnie z art. 38 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz. U. 2014 r., poz. 827) prawo odstąpienia od umowy nie przysługuje Klientowi będącemu Konsumentem w odniesieniu do umowy:
a) świadczenie usług, jeżeli przedsiębiorca wykonał w pełni usługę za wyraźną zgodą konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez przedsiębiorcę utraci prawo odstąpienia od umowy;
b) w której cena lub wynagrodzenie zależy od wahań na rynku finansowym, nad którymi przedsiębiorca nie sprawuje kontroli, i które mogą wystąpić przed upływem terminu do odstąpienia od umowy;
c) w której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb;
d) w której przedmiotem świadczenia jest rzecz ulegająca szybkiemu zepsuciu lub mająca krótki termin przydatności do użycia;
e) w której przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
f) w której przedmiotem świadczenia są rzeczy, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami;
g) w której przedmiotem świadczenia są napoje alkoholowe, których cena została uzgodniona przy zawarciu umowy sprzedaży, a których dostarczenie może nastąpić dopiero po upływie 30 dni i których wartość zależy od wahań na rynku, nad którymi przedsiębiorca nie ma kontroli;
h) w której konsument wyraźnie żądał, aby przedsiębiorca do niego przyjechał w celu dokonania pilnej naprawy lub konserwacji; jeżeli przedsiębiorca świadczy dodatkowo inne usługi niż te, których wykonania konsument żądał, lub dostarcza rzeczy inne niż części zamienne niezbędne do wykonania naprawy lub konserwacji, prawo odstąpienia od umowy przysługuje konsumentowi w odniesieniu do dodatkowych usług lub rzeczy;
i) w której przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe lub wizualne albo programy komputerowe dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
j) o dostarczanie dzienników, periodyków lub czasopism, z wyjątkiem umowy o prenumeratę;
k) zawartej w drodze aukcji publicznej;
I) o świadczenie usług w zakresie zakwaterowania, innych niż do celów mieszkalnych, przewozu rzeczy, najmu samochodów, gastronomii, usług związanych z wypoczynkiem, wydarzeniami rozrywkowymi, sportowymi lub kulturalnymi, jeżeli w umowie oznaczono dzień lub okres świadczenia usługi;
m) o dostarczanie treści cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku materialnym, jeżeli spełnianie świadczenia rozpoczęło się za wyraźną zgodą konsumenta przed upływem terminu do odstąpienia od umowy i po poinformowaniu go przez przedsiębiorcę o utracie prawa odstąpienia od umowy.
6. Umowa wygasa:
a) w przypadku, o którym mowa w § 7 ust. 5 z zastrzeżeniem § 7 ust. 6 Regulaminu,
b) z chwilą zakończenia czasu trwania Okresu próbnego, jeżeli w czasie jego trwania nie została wniesiona Opłata abonamentowa.
7. Operator ma prawo do wypowiedzenia Umowy ze skutkiem natychmiastowym i zaprzestania świadczenia Usług hostingowych w przypadku:
a) rażącego naruszenia przez Klienta lub Użytkownika postanowień Regulaminu lub Umowy,
b) naruszenia przez Klienta lub Użytkownika obowiązujących przepisów prawa lub zasad Netykiety,
c) korzystania przez Klienta lub Użytkownika z Usług hostingowych niezgodnie z ich przeznaczeniem,
d) wykorzystywania przez Klienta lub Użytkownika Usług hostingowych w celu wyrządzenia szkody Operatorowi albo innym Klientom lub Użytkownikom.
e) podjęcia przez Klienta lub Użytkownika działań, które będą skutkowały niewykonaniem któregokolwiek z obowiązków wskazanych w 5 5 ust. 2 w pkt. od h) I) Regulaminu W przypadku Klienta będącego Konsumentem Operator informuje go pisemnie o zamiarze przystąpienia do działań określonych w niniejszym ustępie wraz ze wskazaniem dokonanych naruszeń określonych w pkt a – e, wyznaczając jednocześnie termin, nie krótszy niż 3 dni, do ich zaprzestania. Jeżeli pomimo wyznaczenia terminu Klient będący Konsumentem nie zaniecha dokonania naruszeń określonych w pkt a – e, Operator ma prawo do wypowiedzenia umowy ze skutkiem natychmiastowym i zaprzestania świadczenia usług hostingowych.
8. Opłata abonamentowa za niewykorzystaną część Okresu abonamentowego zostanie potrącona z należnością Operatora wobec Klienta z tytułu kary umownej o charakterze gwarancyjnym za nienależyte wykonywanie zobowiązania, której wysokość stanowić będzie równowartość Opłaty abonamentowej za niewykorzystaną część Okresu abonamentowego, przez który Usługi hostingowe byłyby świadczone na rzecz Klienta, gdyby wykonywał on zobowiązania podjęte w Umowie w sposób właściwy. Postanowienia zawarte w niniejszym ustępie nie mają zastosowania do Klientów będących Konsumentami.

§ 17. Postanowienia końcowe

1. W przypadku jeżeli Umowa jest zawierana w formie pisemnej, postanowienia zawarte w Umowie, które są niezgodne z postanowieniami Regulaminu, zastępują niezgodne z Umową postanowienia Regulaminu.
2. Językiem właściwym dla umów zawieranych z Operatorem jest język polski.
3. W sprawach nieuregulowanych w Regulaminie zastosowanie mają obowiązujące przepisy prawa, a w szczególności przepisy: kodeksu cywilnego, ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną oraz ustawy o ochronie danych osobowych.
4. Operator zastrzega sobie prawo dokonywania zmian w Regulaminie, i w Cenniku usług. W przypadku dokonania zmiany treści któregokolwiek z dokumentów, Operator zobowiązany jest poinformować Klienta o dokonanych zmianach na co najmniej trzydzieści dni przed datą ich wejścia w życie. Operator poinformuje Klienta o zmianach, o których mowa w zdaniu poprzednim za pośrednictwem poczty lub poczty elektronicznej w zależności od wyboru Operatora. Postanowienia nowego Regulaminu oraz Cennika usług wiążą druga Stronę, jeżeli nie wypowie ona Umowy w najbliższym terminie wypowiedzenia. W przypadku Klienta będącego Konsumentem zmiana Regulaminu, Cennika usług w zakresie wskazanym w art. 12 ust. 1 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz. U. 2014 r., poz. 827), wiąże Klienta jeżeli Klient w najbliższym terminie wypowiedzenia Umowy wyrazi zgodę na wprowadzenie zmian poprzez złożenie oświadczenia w formie pisemnej lub za pośrednictwem poczty elektronicznej.
5. Nieistotne zmiany Regulaminu oraz Cennika Usług, które pozostają bez wpływu na prawa i obowiązki Klienta nie stanowią zmiany warunków Umowy i nie są zmianami w rozumieniu niniejszego ustępu. Nieistotne zmiany, o których mowa w zdaniu poprzednim nie stanowią także podstawy do wypowiedzenia Umowy przez Klienta.
6. Postanowienia zawarte w ust. 7 nie mają zastosowania do Klientów będących Konsumentami.
7. Jeżeli konieczność dokonania zmian w Regulaminie lub w Cenniku usług
a) wynika z konieczności dostosowania treści wyżej wymienionych dokumentów do powszechnie obowiązujących przepisów prawa lub
b) jest związana z koniecznością niezwłocznego zapobieżenia stratom lub szkodom, które mogą ponieść: Operator, Klienci lub Użytkownicy w przypadku braku dokonania natychmiastowej zmiany treści Regulaminu lub Cennika usług, Operator jest zwolniony z obowiązku zachowania terminu dla zawiadomienia Klientów, o którym mowa w 5 17 ust. 6 Regulaminu. Postanowienia zawarte w niniejszym ustępie nie mają zastosowania do Klientów będących Konsumentami.

ZAŁĄCZNIK NR 1

INFORMACJE DOTYCZĄCE KORZYSTANIA Z PRAWA ODSTĄPIENIA OD UMOWY

WZÓR POUCZENIA O ODSTĄPIENIU OD UMOWY DLA KLIENTÓW BĘDĄCYCH KONSUMENTAMI Prawo odstąpienia od Umowy

Mają Państwo prawo odstąpić od niniejszej Umowy w terminie 14 dni bez podania jakiejkolwiek przyczyny.

Termin do odstąpienia od umowy wygasa po upływie 14 dni od dnia zawarcia Umowy.

Aby skorzystać z prawa odstąpienia od umowy, muszą Państwo poinformować Spółkę: Braden spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Krakowie, ul. Aleksandra Fredry 2, 30-065 Kraków, zarejestrowana w rejestrze przedsiębiorców KRS przez Sąd Rejonowy dla Krakowa – Śródmieścia w Krakowie, XI Wydział Gospodarczy KRS pod numerem 0000454933, NIP 6812055460, REGON 122811706, adres e-mail biuro@oxide.pl
o swojej decyzji o odstąpieniu od niniejszej umowy w drodze jednoznacznego oświadczenia (na przykład pismo wysłane pocztą, lub pocztą elektroniczną).
Mogą Państwo skorzystać z wzoru formularza odstąpienia od umowy, jednak nie jest to obowiązkowe.

Aby zachować termin do odstąpienia od umowy, wystarczy, aby wysłali Państwo informację dotyczącą wykonania przysługującego Państwu prawa odstąpienia od umowy przed upływem terminu do odstąpienia od umowy.

Skutki odstąpienia od umowy

W przypadku odstąpienia od niniejszej umowy zwracamy Państwu wszystkie otrzymane od Państwa płatności, w tym koszty dostarczenia rzeczy (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Państwa sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez nas), niezwłocznie, a w każdym przypadku nie później niż 14 dni od dnia, w którym zostaliśmy poinformowani o Państwa decyzji o wykonaniu prawa odstąpienia od niniejszej umowy. Zwrotu płatności dokonamy przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały przez Państwa użyte w pierwotnej transakcji, chyba że wyraźnie zgodziliście się Państwo na inne rozwiązanie; w każdym przypadku nie poniosą Państwo żadnych opłat w związku z tym zwrotem.

Jeżeli zażądali Państwo rozpoczęcia świadczenia usług przed upływem terminu do odstąpienia od umowy, zapłacą nam Państwo kwotę proporcjonalną do zakresu świadczeń spełnionych do chwili, w której poinformowali nas Państwo o odstąpieniu od niniejszej umowy.

ZAŁĄCZNIK Nr 2

WZÓR FORMULARZA ODSTĄPIENIA OD UMOWY

(formularz ten należy wypełnić i odesłać tylko w przypadku chęci odstąpienia od umowy)

– Braden spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Krakowie, ul. Aleksandra Fredry 2, 30-065 Kraków, zarejestrowana w rejestrze przedsiębiorców KRS przez Sąd Rejonowy dla Krakowa – Śródmieścia w Krakowie, XI Wydział Gospodarczy KRS pod numerem 0000454933, NIP 6812055460, REGON 122811706, adres e-mail: biuro@oxide.pl

-Ja/My( *) niniejszym informuj
ę/informujemy o moim/naszym odstąpieniu
od umowy o świadczenie Usług hostingu

-Data zawarcia umowy

-Imię i nazwisko konsumenta(-ów)

-Adres konsumenta(-ów)

-Podpis konsumenta(-ów) (tylko jeżeli formularz jest przesyłany w wersji papierowej)

-Data

(*) Niepotrzebne skreślić.

Menu