Reklama na Telegramie. Wszystko co musisz o niej wiedzieć

Telegram to stosunkowo nowa aplikacja, która cieszy się popularnością w Polsce od kilku lat. Jest bardzo funkcjonalna, a liczba jej użytkowników stale rośnie. Dlatego coraz popularniejsze jest reklamowanie na tej aplikacji. Telegram to coraz poważniejsza konkurencja dla Messengera oraz WhatsAppa. Obecnie liczba użytkowników zbliża się do 600 milionów. Z tego powodu coraz więcej właścicieli firm stawia na reklamę na Telegramie. Dzięki temu można skutecznie reklamować swój biznes. Warto dowiedzieć się, czym jest Telegram Ads?

reklama na telegramie

Jak działa Telegram Ads?

Okazuje się, że reklama na Telegramie to jedna z najczęstszych metod reklamowania produktu bądź usługi. Nic w tym dziwnego, ponieważ aplikacja ta przebojem wdarła się na rynek Polski. Oczywiste jest to, że w kwestii marketingu nie można zostawiać miejsca konkurencji. O wiele lepiej być obecnym wszędzie tam, gdzie są obecni potencjalni klienci. Dzięki temu można skutecznie rozwijać swoją firmę. Użytkownik aplikacji Telegram niejednokrotnie widział reklamy w czasie odwiedzania kanałów. Co ciekawe, przedsiębiorca płaci jedynie za liczbę wyświetleń reklamy, co jest bardzo cenione przez ludzi. Zdecydowanie można powiedzieć, że jest to opłacalne ekonomicznie.

Z tego powodu coraz więcej polskich przedsiębiorców stawia na marketing na Telegramie. Okazuje się, że możliwe jest reklamowanie się w wysokiej jakości kanałów, które związane są z konkretnym przedsiębiorstwem, nawet za małe kwoty. Trzeba też wiedzieć o tym, że liczba wizyt jest określana przez znak oka w dolnym rogu wiadomości, co jest bardzo funkcjonalnym rozwiązaniem. Należy wiedzieć, że obok śladu oka znajdzie się liczba, która odpowiada liczbie trafień. Warto dodać, że reklamy godzinowe są o wiele mniej kłopotliwe niż reklamy, które wydają się bardziej ekonomiczne. Zostało już to zauważone przez wielu przedsiębiorców. Telegram Ads to przyszłość. Dlatego coraz więcej firm stawia na reklamę w tej popularne aplikacji.

Reklama na Telegramie Krok po kroku.

Trzeba zauważyć, że reklamowanie na Telegramie polega przede wszystkim na wyświetlaniu sponsorowanych wiadomości tekstowych w publicznych kanałach, które mają ponad 1 000 subskrypcji. Jeśli mowa o maksymalnej długości, wynosi ona 160 znaków. Trzeba też pamiętać o tym, iż na Telegramie nie istnieje opcja wyświetlania reklam w prywatnych bądź grupowych czatach.

Jak zacząć z Telegram Ads?

Wiele osób zastanawia się, jak zacząć reklamować swoją firmę na tej popularnej aplikacji. Żeby zacząć korzystać z Telegram Ad Platformy, trzeba na początku zalogować się na swoje konto na tej aplikacji. W przypadku, kiedy nie jest się jeszcze użytkownikiem Telegrama, trzeba założyć nowe konto. Można to zrobić bardzo szybko oraz intuicyjnie.

Po zalogowaniu się na aplikację Telegram trzeba wybrać opcję „Create an Organization”. Kolejnym krokiem jest wybranie opcji ,,Create Ad”, aby stworzyć swoją reklamę na tej aplikacji.

Następnie trzeba wpisać tytuł reklamy. Powinien on od razu wskazywać potencjalnemu klientowi, o czym jest reklama. Dzięki temu będzie bardzo skuteczna oraz funkcjonalna. Z pewnością zostanie doceniona przez internautę.

Warto wiedzieć o tym, że tekst reklamy jest skondensowaną informacją dotyczącą ogłaszanej oferty. Potencjalny klient może dowiedzieć się więcej o produkcie oraz kanale na Telegramie. Trzeba wiedzieć o tym, że liczba znaków, które można zastosować, jest bardzo mała. Dlatego trzeba maksymalnie wykorzystać takową przestrzeń do przyciągnięcia uwagi internautów.

Bardzo istotny jest również link do reklamy. Musi mieć właściwy format. Okazuje się, że telegram nie pozwala zamieszczać zewnętrznych linków, na przykład adresu URL reklamowanej witryny internetowej. Oprócz tego, w przypadku, kiedy wpisze się adres URL w polu tekstowym, powinien być on zgodny z tym wpisanym w przeznaczonym polu.

Trzeba też wiedzieć o tym, że reklama na telegramie jest stosunkowo tania.