Reklamy Audio – nowe możliwości kampanii Google AdWords

google audio

Promocja marki, aby była efektywna musi być dostosowana do aktualnych wymogów rynku oraz odpowiadać na potrzeby konsumentów. Wówczas spełnia swoje zadanie i w 100% realizuje wyznaczone cele marketingowe. Podążanie za bieżącymi trendami sprzyja budowaniu pozytywnego wizerunku firmy i przedstawiania jej jako profesjonalisty stawiającego na nowoczesne rozwiązania. Z tego też względu kampanie Adwords w Google Ads są uznawane za jedne z najbardziej skutecznych form promocji marki. Obecnie zakres ich możliwości został rozszerzony o reklamy audio, które bez wątpienia są godne uwagi. Dlaczego? O tym poniżej.

Reklama audio na YouTube – skąd taki pomysł?

Nie bez znaczenia jest fakt, że YouTube jest uznawany nie tylko za pierwszą telewizję świata, ale także za drugą po Google wyszukiwarką. Ponadto obecnie YouTube jest dostępny na różnego typu urządzeniach – od inteligentnych telewizorów, po komputery i gadżety mobilne, a jego sieć reklamowa nie ogranicza się jedynie do samej aplikacji. Kanał YouTube ma miliardy użytkowników, przez co jego zasięg jest ogromny. Okazuje się również, że coraz więcej użytkowników YouTube słucha muzyki czy podkastów w sposób ambiwalentny, a więc w tle – np. podczas ćwiczeń, gotowania, sprzątania czy wspólnych wieczorów ze znajomymi. W związku z tym reklamy Google AdWords Audio wydają się być strzałem w 10-tkę, co potwierdzają ich analizy. Informacja pochodzi z Bloga Google https://blog.google/products/ads-commerce/youtube-music-audio-ads

Reklamy audio na YouTube pozwalają połączyć różne sposoby wykorzystywania tego kanału przez użytkowników z promocją danej firmy, która dzięki temu może otworzyć się na potrzeby współczesnych konsumentów i skutecznie promować swoje produkty i/lub usługi.

krótki film reklamowy

Szereg możliwości personalizacji AdWords Audio

Reklamy wideo na YouTube oferowane w ramach kampanii Google AdWords są cenione za możliwość dostosowania ich do indywidualnych potrzeb i wyznaczonych celów marketingowych, a także budżetu. Pozwalają dokładnie zdefiniować potencjalnego odbiorcę reklam, co zwiększa ich efektywność. Do tego jasna forma rozliczeń i monitoring skuteczności przyjętej kampanii marketingowej sprawia, że ta forma promocji marki jest niezwykle popularna i chętnie wybierana.

Z uwagi na preferencje część użytkowników YouTube – wykorzystujących platformę do słuchania muzyki (lub innych treści) w tle, pojawiły się nowe możliwości skutecznej promocji marki – reklamy Google Audio. Są one dostępne w wersji beta na na aukcjach w Google Ads i Display & Video 360 na podstawie CPM. Podobnie, jak w przypadku reklam wideo na YouTube, mają one te same:

  • opcje kierowania reklam na odbiorców;
  • strategie ustalania stawek;
  • monitoring efektywności kampanii z pomiarem wyników marki.

Ponadto istnieje możliwość kierowania reklam do odbiorców z dedykowanych grup kanałów muzycznych – np. muzyka latynoska, hip-hop, TOP 100, czy uwzględniających ich zainteresowania (np. fitness) lub nastrój (melancholia, romantyzm).

Wzrost świadomości marki i większa jej rozpoznawalność

Testy wersji alfa pokazały, że 75% kampanii reklam audio na YouTube przyczyniło się do znaczącego wzrostu świadomości marki oraz jej rozpoznawalności. Reklamy AdWords audio, skupiające się na ścieżce dźwiękowej podczas przekazywania informacji, pozwalają dotrzeć do szerszego grona potencjalnych ich odbiorców – wzbudzić zainteresowanie marką poprzez dostosowanie formatu reklamy do rodzaju zainteresowań i sposobu korzystania z kanału YouTube. Dzięki reklamom audio kampanie Google Ads stają się jeszcze bardziej skuteczne, dając mnóstwo możliwości ich personalizacji i promocji marki na szeroką skalę.