W jakim celu sprawdzać oraz jak skontrolować pozycję strony internetowej w wyszukiwarkach?

pozycja strony w google

Widoczność strony internetowej w przestrzeni internetowej ma kluczowe znaczenie dla popularności strony, która bezpośrednio wpływa na jej odwiedziny. Im lepsza jest jej widoczność, tym znacznie łatwiej pozyskiwać klientów. Pozycja strony w Google czyli w wynikach wyszukiwania w najbardziej popularnej wyszukiwarce internetowej ma bardzo duże znaczenie dla biznesu. Wpływa bowiem bezpośrednio na wyniki finansowe związane z działalnością gospodarczą.

Jakie znaczenie ma widoczność strony w Google?


Najważniejszą wyszukiwarką informacji w Internecie jest Google. Widoczność strony w tej wyszukiwarce wpływa na to, ile osób wpisując konkretne zapytanie zobaczy dane o konkretnej stronie www. W ten sposób pozycja strony w google na konkretne zapytania ma bezpośrednie znaczenie. Dla firm jest to istotne, gdyż użytkownicy Internetu wpisujący zapytania na temat konkretnych produktów mogą trafić na stronę firmy, która ma wysoką pozycję. W wyszukiwarkach najważniejsze jest posiadanie pozycji na konkretne zapytanie, która znajduje się w pierwszych dziesięciu wynikach wyszukiwania. Oczywiście najlepszym rozwiązaniem jest posiadanie dla danego zapytania pierwszej pozycji. Wówczas firma jest najbardziej widoczna dla użytkowników Internetu, którzy wpisują konkretne zapytanie. Dla firm sprzedających produkty czy usługi ma to szczególnie duże znaczenie. Klienci najczęściej klikają pierwszych kilka stron w wynikach wyszukiwania, gdy szukają konkretnej oferty. W ten sposób wysokie pozycje, w wynikach wyszukiwania, przekładają się bezpośrednio na możliwość pozyskiwania potencjalnych klientów. Przeczytaj także: Dobór fraz kluczowych do pozycjonowania.

dobór fraz kluczowych

Skontrolowanie widoczności strony w wyszukiwarce


Gdy chce się sprawdzić pozycję strony w wyszukiwarce warto zacząć od sprawdzenia czy nazwa firmy lub strony znajduje się w wynikach wyszukiwania. Wystarczy wpisać takie nazwy do wyszukiwarki, co pokaże, czy pojawiają się jakiekolwiek wyniki. Dodatkowo można w wyszukiwarkę wpisać nazwę domeny z użyciem operatora site:. Wpisanie site:nazwa strony.pl daje możliwość sprawdzenia jakie adresy strony zostały zaindeksowane przez roboty wyszukiwarek. Oczywiście im więcej adresów jest zaindeksowanych tym lepiej. Gdy strona ma dużo podstron ma to bezpośrednie przełożenie na to, jak wyszukiwarka postrzega stronę.

Następnie można sprawdzić na jakich pozycjach znajduje się strona internetowa dla konkretnych fraz kluczowych. Można skontrolować choćby nazwy konkretnych produktów czy słów związanych z działalnością firmy. Gdy chce się sprawdzić na jakie słowa kluczowe wyświetla się strona internetowa niezbędne jest wykorzystanie odpowiednich narzędzi. Pozwalają one na zrealizowanie analizy key words, co pozwala sprawdzić wszystkie słowa powiązane ze stroną internetową. Takie działanie zmierza do określenia pozycji w google. Jeśli strona posiada wiele słów kluczowych w pierwszych dziesięciu wynikach wyszukiwania wówczas jest to doskonała sytuacja. Jednak szczególnie nowe czy firmowe strony nie są odpowiednio rozpoznawalne w wynikach wyszukiwania.

reklama sklepu internetowego

Jakie są metody sprawdzania pozycji strony w wynikach wyszukiwania?


Jaka jest pozycja strony w Google? Do sprawdzania pozycji strony w wynikach wyszukiwania można wykorzystywać różne metody. Wyróżnić można między innymi:

  • metody ręczne,
  • narzędzia przygotowane przez Google,
  • specjalistyczne narzędzia.
Jeśli chce się sprawdzić jedynie kilka wybranych słów kluczowych i pozycję strony w wynikach wyszukiwania wówczas analiza ręczna będzie wystarczająca. Natomiast, gdy zamierza się skontrolować wiele słów kluczowych wówczas będzie to metoda bardzo żmudna. Jednocześnie wyniki mogą być zaburzone, choćby w związku ze sposobem wykorzystywania kont Google przez właściciela strony. Z tego powodu ręczna metoda sprawdzania pozycji strony w wynikach wyszukiwania powinna być realizowana po wylogowaniu z kont Google.

Znacznie łatwiej jest sprawdzić pozycję strony dla konkretnych fraz przy wykorzystaniu narzędzi Google. Wykorzystując Google Search Console można wygodnie sprawdzić średnią pozycję strony dla konkretnych słów kluczowych. Dodatkowo dostępne są również dane uśrednione dla strony oraz różnych haseł.

Jeśli chce się uzyskać bardzo szczegółowe informacje o pozycji dla konkretnych fraz z dodatkowymi informacjami analitycznymi wówczas trzeba postawić na specjalistyczne programy. Takie programy można podzielić zarówno na bezpłatne, jak też na płatne. Ich wybór zależy przede wszystkim od tego jakie są potrzeby w zakresie sprawdzania pozycji strony w wyszukiwarkach.

Jakie jest cel sprawdzania pozycji strony?


Celem sprawdzania pozycji strony internetowej w wynikach wyszukiwania jest ocena czy strona jest widoczna dla użytkowników. Dodatkowo można sprawdzić stronę internetową na tle innych konkurencyjnych, co ma duże znaczenie w kontekście prowadzenia biznesu internetowego. Podejmować można również działania SEO czyli optymalizację i pozycjonowanie strony internetowej. Dzięki temu, że dobierze się key words można uzyskać świetne wyniki w wyszukiwarce internetowej. Ważne jest więc sprawdzanie pozycji w google. Jest to szczególnie ważne w przypadku sklepów internetowych czy innych firm działających tylko w sieci.