Czym zajmuje się agencja influencer marketingu?

Agencja influencer marketingu to firma, która współpracuje z blogerami, osobistościami mediów społecznościowych i/lub celebrytami w celu promocji produktu, usługi lub marki w ich imieniu. Agencja znajdzie dla swoich klientów odpowiednich influencerów, negocjuje opłaty oraz formy współpracy i zadba o wszystkie aspekty organizacyjne przed, w trakcie i po kampanii.

agencja influencer marketing

Ponieważ marki stały się bardziej świadome wpływu, jaki media społecznościowe mogą mieć na wyniki sprzedaży, nastąpił ostatnio gwałtowny wzrost liczby firm zwracających się do agencji marketingu influencer w celu prowadzenia swoich kampanii.

Czym właściwie zajmuje się agencja influencer marketingu? Wyjaśnijmy to.

Agencja influencer marketingu będzie współpracować z markami, aby promować ich produkty lub usługi za pośrednictwem influencerów lub mikroinfluencerów – czyli osób z dużą liczbą obserwujących w Internecie, które mogą wykorzystać swój wpływ do wzbudzenia zainteresowania i podekscytowania danym produktem.

Agencja w pierwszej kolejności określi, którzy influencerzy najlepiej pasują do marki, którą reprezentuje. Następnie będą negocjować opłaty z tymi influencerami i zajmą się wszystkimi aspektami organizacyjnymi przed, w trakcie i po kampanii.

Agencja influencer marketingu vs agencja reklamowa

Należy zauważyć, że agencja influencer marketingu różni się od agencji reklamowej – podczas gdy agencja reklamowa będzie tworzyć kampanie reklamowe, które będą widoczne dla szerokiej publiczności, agencja influencer marketingu skupi się na dotarciu do niszowych odbiorców za pośrednictwem osób, które już zbudowały zaufanie do tej grupy.

influencer marketing
Influencer marketing

Kim są influencerzy?

Influencer to ktoś, kto ma moc wpływania na decyzje zakupowe innych ze względu na ich (rzeczywisty lub postrzegany) autorytet, wiedzę, pozycję lub relacje. Ale co to oznacza w praktyce? Przygotowaliśmy szybki, łatwy do zrozumienia przewodnik dotyczący influencerów i influencer marketingu. 

Jakie cechy definiują influencera?

Influencer to ktoś, kto zbudował szanowaną markę osobistą w swojej dziedzinie. Zrobili to, konsekwentnie tworząc wysokiej jakości treści, niezależnie od tego, czy są to posty na blogu oraz na mediach społecznościowych, filmy czy treści audio.

Społeczność, którą zbudowali, ufa ich treściom i postrzega ich jako eksperta w tematach, o których piszą lub mówią. To połączenie zaufania i wiedzy fachowej oznacza, że ​​są w stanie przekonać ludzi do podjęcia działań, takich jak odwiedzenie strony internetowej, dokonanie zakupu lub zapisanie się do newslettera.

Typy influencerów

Istnieją dwa rodzaje influencerów – makroinfluencer i mikroinfluencer. Kluczową różnicą między nimi jest zasięg. Makroinfluencerzy mają miliony obserwujących, a mikroinfluencerzy tysiące. Oto trochę więcej informacji na temat każdego typu:

Makroinfluencerzy – to ludzie, którzy mają ogromną liczbę obserwujących w mediach społecznościowych – myślą o celebrytach z milionami fanów (nawet jeśli ich fani nie śledzą ich dla ich osobistej marki). Często mają wysokie wskaźniki zaangażowania (liczba polubień, komentarzy i udostępnień w porównaniu do liczby obserwujących). Mogą być dobrze znani w jednej konkretnej dziedzinie, ale nie zawsze mają doświadczenie w promowanych produktach/usługach. Poza tym, ponieważ mają tak dużą publiczność, może być trudno prześledzić sprzedaż aż do ich promocji.

mikroinfluencer marketing

Mikroinfluencerzy – jak powiedzieliśmy wcześniej, mikroinfluencerzy mają mniej obserwujących niż makroinfluencerzy, ale nadrabiają to innymi sposobami. Ich docelowi odbiorcy są bardziej zaangażowani w ich treści, co oznacza, że ​​są bardziej skłonni do podjęcia działań po obejrzeniu promocji od mikroinfluencera. Poza tym, ponieważ często skupiają się na węższym zakresie niż makroinfluencerzy (na przykład mogą pisać tylko o weganizmie), ich promocje mają większe znaczenie dla obserwujących, ponieważ obserwujący wie, że mikroinfluencer promuje tylko produkty/usługi zgodne z ich wartościami.

influencer

Różnica między makro i mikro influencerami

Warto zauważyć, że niekoniecznie istnieje dobra lub zła odpowiedź, jeśli chodzi o podjęcie decyzji, czy pracować z makro lub mikro influencerami (lub obydwoma). To zależy od Twojej marki, budżetu i celów. Jeśli chcesz zwiększyć świadomość swojej marki, dobrym rozwiązaniem może być współpraca z makroinfluencerami, ponieważ mają oni tak wielu obserwujących. Jeśli jednak chcesz zwiększyć sprzedaż, lepszym rozwiązaniem może być praca z mikroinfluencerami, ponieważ ich rekomendacje mają większe znaczenie dla obserwujących.

Jak działa agencja influencer marketingu?

Teraz, gdy wiemy, czym zajmuje się agencja influencer marketingu i wyjaśniliśmy z kim współpracuje, przyjrzyjmy się, jak ona działa.

Agencja influencer marketingu w pierwszej kolejności określi, którzy influencerzy najlepiej pasują do marki, którą reprezentuje. Następnie będą negocjować opłaty z tymi influencerami lub inne formy współpracy i zajmą się wszystkimi aspektami organizacyjnymi przed, w trakcie i po kampanii.

Zaletą współpracy z agencją influencerską jest to, że mają już relacje z tymi osobowościami z mediów społecznościowych, dzięki czemu mogą zaoszczędzić dużo czasu (i pieniędzy) w zakresie pozyskiwania i negocjacji.

Dodatkowo doświadczona agencja będzie również w stanie zapewnić Ci cenny wgląd w Twoich odbiorców docelowych – kim są, czym się interesują i jak najlepiej do nich dotrzeć.

influencer marketing definicka

Jeśli zastanawiasz się nad współpracą z agencją influencerską, ważne jest, aby przeprowadzić poszukiwania i upewnić się, że znajdziesz taką, która ma doświadczenie w prowadzeniu skutecznych kampanii dla marek podobnych do Twojej. Gdy znajdziesz agencję, z której jesteś zadowolony, usiądź z nią i omów cele reklamy w social mediach – może to być wszystko, od zwiększania świadomości marki po generowanie lidów sprzedażowych. Od tego momentu powinni być w stanie ułożyć plan szczegółowo opisujący, w jaki sposób osiągną te cele.

Doświadczona i renomowana agencja marketingowa jak nasza może być cennym atutem dla każdej firmy – nie tylko może zaoszczędzić czas i pieniądze, jeśli chodzi o pozyskiwanie i negocjowanie opłat z influencerami z social mediów, ale może również zapewnić cenny wgląd w rynek docelowy. Jeśli zastanawiasz się nad współpracą z  naszą agencją marketingową, możesz liczyć na poprowadzeniu skutecznych kampanii reklamowych. Zapraszamy do kontaktu.