Dobry Content Marketing
Bądź widoczny w sieci
Bądź widoczny w sieci
Co możemy dla Ciebie zrobić?
Content marketing albo inaczej marketing treści, to zespół działań marketingowych polegających na tworzeniu przydatnych i angażujących społeczność treści. Wszystko po to, aby zachęcić ściśle określoną grupę do pewnych zachowań, na których nam szczególnie zależy, takich jak na przykład: zakup określonych usług lub towarów.
Formy content marketingu
Content marketing może przybrać różne formy. Do najpopularniejszych zaliczymy: video, blog, podcasty, webinary, artykuły eksperckie bądź sponsorowane, ebooki, infografiki
Content marketing – jak osiągnąć zamierzony cel?
Stworzenie wartościowego tekstu to nie wszystko. Tematyka i język tekstu, a także forma przekazu powinny być dopasowane do grupy osób, które chcemy aby zostały naszymi klientami. Treści, które zostaną stworzone powinny być stale promowane, tak aby docierać do coraz większej grupy osób. Dodatkowo niezbędna jest analiza poczynionych działań i wyciągania wniosków, czyli ustalenie na przykład, jaki rodzaj tekstu przyciąga największą ilość klientów i z jakiego powodu.
audyty obecności w sieci
Twojej marki/firmy
audyt i optymalizacja
strony internetowej
atrakcyjne
i unikalne treści
Jak to robimy?
Content marketing to tworzenie treści przyjaznych dla użytkowników. Jednak nie jest to jedyny etap. Poniżej omówimy szczegółowo poszczególne kroki w content marketingu.
Określenie grupy docelowej
Tekst, który tworzymy powinien zawierać takie sformułowania, czyli powinien zostać napisany takim językiem aby zachęcić określone osoby do zakupu produktu lub usługi. Trzeba pamiętać, że inne zwroty i sformułowania trafią do młodzieży, a jeszcze inne do osób dorosłych.
Pozycjonowanie
Czyli inaczej promocja contentu, aby trafił do jak największej liczby osób. W tym celu wykorzystuje się różne kanały ( Facebook, Instagram i strony i portale internetowe). Tam umieszcza się również odpowiednie reklamy promujące zamieszczany Kontent. Na tym etapie Google AdWords jest również bardzo często wykorzystywane.
Analiza działań
Dzięki analizie wiemy co się sprawdza, a co nie i jakie treści przyciągają najwięcej klientów. Dlatego później wiemy jak skutecznie działać. Na tym etapie przydają się takie narzędzia, jak: Google Analytisc, tabelki i heatmapy. Bez tego skuteczna promocja kontentu nie jest możliwa.
Co zyskasz?
Przede wszystkim to wielka promocja firm w internecie. Dzięki zastosowaniu technik content marketingowych marka Twojej firmy staje się coraz bardziej rozpoznawalna w internecie. Dzięki temu bardziej pozytywnie odbierana przez konsumentów. W prosty i szybki sposób budujesz relację z klientem poprzez umieszczanie w internecie treści, których klient poszukuje i którymi jest zainteresowany.
Dodatkowo content marketing pozwala:
Atrakcyjne treści i kreacje graficzne
pomogą zbudować obraz Twojej firmy
jako eksperta w branży
Większa liczba klientów, unikalne i dobrze
zoptymalizowane treści są lepiej trak-
towane przez wyszukiwarki internetowe
Wysoka pozycja w wynikach
wyszukiwania przełoży się na
większe zainteresowanie Twoją stroną
Marketing treści to strategia skoncentrowana na tworzeniu i rozpowszechnianiu wartościowych, odpowiednich i spójnych treści w celu przyciągnięcia, pozyskania i utrzymania określonej grupy odbiorców.
Content marketing co to jest? Jest to rodzaj marketing, w którym nacisk kładziony jest przede wszystkim na treść. Odpowiednie treści charakteryzują się tym, że dają użytkownikom wartość dodaną, ponieważ są dostosowane do ich potrzeb, a tym samym są dla nich istotne i pomocne. W związku z tym nie są oparte przede wszystkim na produkcie, ale na oczekiwaniach użytkowników.
Celem strategii jest przyciągnięcie potencjalnych klientów, zachęcenie ich do zakupu i utrzymanie ich.
Definicja content marketingu. Nawet jeśli istnieje szeroka zgoda co do podstawowych cech, nie istnieje jednolita definicja content marketingu. W zależności od indywidualnej perspektywy różnie oceniana jest jego funkcja. Podczas gdy content marketing z perspektywy SEO służy przede wszystkim poprawie rankingu w wyszukiwarkach, public relations skupia się na komunikacji i budowaniu relacji z publicznością. W przypadku brandingu podkreślany jest wizerunek marki komunikowany przez treści.
Dlaczego content marketing jest ważny? Klasyczna reklama coraz bardziej traci na znaczeniu. Odbiorcy są przytłoczeni zalewem informacji napływających do nich za pomocą wszechobecnych reklam. W konsekwencji takie przekazy reklamowe nie docierają do potencjalnych klientów.
Aby nadal być zauważonym przez odbiorców, należy zmienić perspektywę: jasno określić, w jakim stopniu produkt pomaga rozwiązać konkretne problemy. Można to zrobić nie tylko, mówiąc o samym produkcie, ale także oferując informacje o jego użyciu, w ten sposób dostarczając potencjalnym klientom treści, które są dla nich istotne i mogą przyciągnąć ich uwagę.
Treści kierowane do klienta pomagają stworzyć z nimi szczególną więź, należy więc zadbać, by były one właściwe, nasycone wartościami promującymi daną markę. Ten rodzaj swoistej strategii marketingowej, służącej pozyskaniem nowych klientów i wzbogacenie oferty dla już istniejących nazywamy Content marketingiem.
Zasadniczym wzorcem działania content marketingu jest publikowanie treści w ogólnodostępnych środkach przekazu jak telewizja czy internet. Ten przekaz może mieć różną formę, mogą to być krótkie filmiki, artykuły, prezentacje multimedialne czy też graficzne przedstawienie treści w formie wykresów lub przejrzystych grafik. W zależności od przyjętej przez firmę strategii marketingowej, treści mogą pojawiać się na stronie internetowej firmy bądź na innych publicznych portalach, jak również portalach społecznościowych. Dowiedzione jest, że klient, zanim poważnie zainteresuje się danym produktem przegląda kilka lub kilkanaście źródeł odnośnie do informacji o tym konkretnym produkcie. Content marketing może zdecydowanie skrócić tę drogę, przekazując najistotniejsze treści w czytelnej formie.
Najbardziej czytelnym przekazem jest reklamowanie produktów lub usług firm w internecie za pomocą social mediów, czy newsletterów – te nośniki informacji docierają do największej grupy osób, które przekażą interesujące je treści do jeszcze szerszego grona. Content marketing bowiem działa na podobnej zasadzie jak marketing wirusowy – „jeżeli mojemu koledze spodoba się przedstawiona treść, to i mnie się spodoba, a ja z kolei, przekażę ją następnej osobie, ponieważ omawiany produkt lub usługa warte są polecenia”.
Content marketing bywa mylony z nadprodukcją treści – jest to założenie błędne, ponieważ nie chodzi tu o samą treść czy jej przekazanie, ale o zrozumienie istoty sprawy będącej przedmiotem marketingu. W content marketingu marka firmy w ogóle nie musi występować w przekazywanych treściach. Powinna tylko być zaznaczona jej obecność w taki sposób, by klient sam zapragnął zasięgnąć najściślejszych informacji, co przedłoży się na ewentualne pozyskanie nowego odbiorcy.
Dlaczego my?
bezpieczeństwo
koncentrujemy się na celu i bezpieczeństwie
indywidualne podejście
jesteśmy w stałym kontakcie, dopasowujemy się do Twoich potrzeb
jasne zasady
wiesz za co płacisz
Wspieraliśmy
Porozmawiajmy o szczegółach