Wysokiej jakości treść to aspekt, który w dużym stopniu decyduje o efektywności pozycjonowania stron. Jej brak utrudnia, a często praktycznie uniemożliwia umieszczenie serwisu na wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania. Zadbanie o wysokiej jakości teksty jest jednym z najważniejszych czynników usprawniających optymalizację.

Marketing internetowy – Treść pod użytkowników

W 2011 roku Google wprowadziło algorytm Panda, który wywołał spore zamieszanie. Strony internetowe zawierające teksty pisane pod użytkowników poszybowały do góry, a domeny z niskiej jakości zawartością spadły na dalsze pozycje w wynikach wyszukiwania. Obecnie to właśnie wysokiej jakość treść jest niezwykle ważnym elementem pozycjonującym. Pozwala na uzyskanie wysokiej pozycji w wynikach organicznych, a także ułatwia utrzymanie tej pozycji na dłużej. Inwestowanie w ten aspekt nie powoduje zatem zaledwie chwilowego wzrostu. Teksty powinny znajdować się na wszystkich indeksowanych podstronach, w tym strony głównej, kategorii, podkategorii czy podstron produktowych. Im więcej dobrej jakości treści, tym większa szansa na przyrost kluczowych fraz oraz awans strony w rankingu Google.

Przyciąganie użytkowników i prezentowanie oferty

Zapewniając użytkownikom dostęp do długiego, treściwego i rozbudowanego tekstu, można na znacznie dłużej przyciągnąć i przytrzymać ich uwagę. Jeżeli treść jest interesująca, znacząco wydłuża średni czas trwania danej sesji. Rozwiązanie to zmniejsza ilość odrzuceń, co bardzo pozytywnie wpływa na pozycjonowanie. Dobry marketing internetowy powinien opierać się o odpowiednie treści tworzone pod użytkowników. Artykuł zamieszczony na stronie może też bardzo zachęcająco opisywać określone produkty lub usługi, zawierając jednocześnie odnośnik kierujący na ich strony. Funkcja reklamowa to jednak nie wszystko. Takie rozwiązanie znacząco zwiększa również poziom zaufania do marki oraz jej oferty. Potencjalny klient może poznać szczegółowe informacje na temat interesującego go produktu lub usługi, a także lepiej zapoznać się z możliwościami ich wykorzystania.

Pozyskiwanie fraz kluczowych

Poza przyciąganiem uwagi użytkowników, treść zamieszczana na stronie może też służyć do pozycjonowania na słowa kluczowe z długiego ogona. Pojęcie to dotyczy złożonych fraz kluczowych, które są następstwem świadomego lub dłuższego poszukiwania przez użytkownika. Zastosowanie złożonych wyrazów zwiększa szanse na wzrost ruchu. Blisko 50 proc. wszystkich zapytań w wyszukiwarkach to frazy dwuwyrazowe i trójwyrazowe, podczas gdy słowa jednowyrazowe stanowią trochę ponad 20 proc. Tworzenie długich tekstów pozwala na kreowanie niestosowanych wcześniej połączeń, które również pojawiają się na wysokich pozycjach i generują ruch. Wysokojakościowa, długa treść to najbardziej naturalna forma tworzenia nowych fraz.

Wspieranie linkowania wewnętrznego

Aby przyspieszyć indeksowanie rozbudowywanej strony, stosuje się odpowiednie linkowanie wewnętrzne. Treść witryny może dzięki temu szybciej trafić do użytkowników. W tekstach umieszczane są odnośniki wewnętrzne, dzięki którym czytelnicy i roboty indeksujące mogą przedostać się na inną stronę. Linki te wykorzystywane mogą być do przekierowywania na określone kategorie czy produkty. Poza wspieraniem indeksowania serwisu i usprawnieniem przeglądania treści, rozwiązanie to poprawia również widoczność danej strony na określone słowa kluczowe. Publikowanie artykułów jest ponadto dobrą okazją do wstawienia konkretnego odnośnika zewnętrznego do strony posiadającej lepszą reputację. Z punktu widzenia SEO, rozwiązanie to bardzo korzystnie wpływa na serwis.

Treść nieodpowiednia i odpowiednia

Jeszcze kilka lat temu wystarczyło wypełnić tekst słowami kluczowymi, aby zyskać wysoką pozycję w wynikach Google. Istniały wówczas takie strony internetowe, na których jedna fraza powtarzała się w pojedynczym akapicie wielokrotnie. Obecnie pozycjonowanie w takiej formie jest przestarzałe. Przesycenie nadmiernie powtarzanymi słowami kluczowymi przynosi efekt odwrotny od zamierzonego. Strona może nawet zostać przydzielona do kategorii SPAM. Krótkie, ubogie jakościowo teksty nie przyciągają też uwagi użytkowników, przez co serwis traci w ich oczach. Dla strony tym lepiej, im tekst będzie dłuższy. Jego forma nie może być jednak jednolita. Poszczególne fragmenty powinny zostać podzielone i umieszczone w kilku różnych sekcjach – zarówno na samym początku strony, jak i po środku czy w stopce.

Content marketing

Z tworzeniem i publikowaniem atrakcyjnych treści powiązana jest cała stratega marketingowa, znana jako content marketing. W przeciwieństwie do jednostronnych form przekazu reklamowego, marketing internetowy w dużym stopniu bazuje na budowaniu stałych, trwałych relacji z odbiorcami. Podmiotem odpowiedzialnym za komunikację w tym zakresie jest agencja interaktywna, która zajmuje się w tworzeniem i wdrażaniem strategii content marketingowych na podstawie indywidualnych założeń klienta. Do podstawowych działań jej pracowników należą działania związane z pozycjonowaniem stron internetowych. Skorzystanie z usług agencji interaktywnej to zatem najlepszy sposób na wzbogacenie serwisu o wartościową treść.

Menu