Live chat na stronie internetowej – czy warto?
Coraz więcej osób decyduje się na zakupy przez internet. Drogą do sukcesu nawet małych firm jest posiadanie strony internetowej, na której można dokonać zakupów. Dzięki temu znacząco można zwiększyć sprzedaż, a co ważniejsze wyjść z rynku lokalnego i dotrzeć do odbiorców z całego kraju. Należy pamiętać, aby strona internetowa była dobrze zaprojektowana i czytelna. Musi także przykuwać uwagę szatą graficzną. Dobrym rozwiązaniem jest także live chat, który staje się coraz popularniejszą formą komunikacji z klientami. Co to takiego jest live chat? Jakie korzyści można osiągnąć, korzystając z takiego rozwiązania?
Live chat – co to jest?
Każdy zapewne choć raz w życiu korzystał chatu. Nie tylko młode osoby, ale także i seniorzy chatują ze swoimi znajomymi, rodziną czy z zupełnie nieznanymi osobami. Chatowanie jest doskonałą formą komunikacji, która wypiera rozmowę przez telefon czy pisanie maili, nie mówiąc już o tradycyjnej formie porozumiewania się, czyli pisaniu listów.
Live chat jest sposobem na komunikowanie się z klientami na żywo, którzy aktualnie odwiedzają daną stronę internetową. Działanie takiej platformy jest banalnie łatwe. Na stronie pojawia się ikona, którą klient musi jedynie kliknąć, aby zadać pytanie. Na niektórych stronach konsultant sam rozpoczyna rozmowę i jeśli jest taka konieczność, można rozpocząć chat lub z niego zrezygnować. Dzięki takiemu rozwiązaniu można nie tylko szybciej dotrzeć do klienta, ale także sprostać jego wymaganiom. To w konsekwencji oczywiście prowadzi do zwiększenia sprzedaży.
Dlaczego warto skorzystać z live chatu?
Sklep internetowy powinien być przede wszystkim atrakcyjny. Pierwsze wrażenie jest najważniejsze, dlatego też należy dopasować grafikę do danej branży. Wszystko musi być czytelne i nie może zabraknąć podstawowych informacji. Live chat znacząco poprawia wizerunek firmy. Przede wszystkim odbiorca może w każdej chwili za darmo i na żywo porozmawiać o ofercie i dowiedzieć się czegoś więcej o danym produkcie. Nie trzeba mieć telefonu pod ręką, no i oczywiście płacić za rozmowę. Po rozmowie na chacie jest czas do namysłu. Wystarczy się pożegnać z konsultantem i przeanalizować, czy na pewno dany produkt jest niezbędny.
Dzięki takiej platformie można bardzo szybko nawiązać kontakt i rozwiać wszelkie wątpliwości, jeśli takowe się pojawiają. Właściciel sklepu internetowego wie, że zrobił wszystko, aby zachęcić klienta do kupna, a kupujący jest usatysfakcjonowany, że mógł się wszystkiego dowiedzieć. Live chat pozwala wzbudzić znacznie większe zaufanie szczególnie wśród osób, które jeszcze wahają się, jeśli chodzi o zakupy internetowe.
Live chat wybierają nowoczesne firmy
Konkurencja w każdej branży ecommerce jest bardzo duża. Widoczne jest to szczególnie w internecie, w którym można znaleźć setki sklepów oferujących takie same lub podobne produkty. Z tego względu ważne jest, aby się wyróżnić i wyprzedzić konkurencyjne firmy. Dobrym rozwiązaniem jest właśnie live chat, który na pewno zostanie doceniony przez szerokie grono klientów. Taka opcja świadczy także o tym, że właściciel firmy dba o nowoczesny wizerunek i markę, a także wychodzi naprzeciw oczekiwaniom klienta. Podążanie za nowoczesnymi trendami jest bardzo dobrze postrzegane, dlatego też należy śledzić wszystkie nowinki technologiczne.
Zakupy przez internet przede wszystkim kojarzą się z oszczędnościami. Nie trzeba tracić czasu na dojazdy i można także trafić na atrakcyjne ceny, które często są dużo niższe niż w tradycyjnych sklepach. Klienci, przeszukując ofertę sklepu, często chcą szybko złożyć zamówienie. Szukanie numeru telefonu czy pisanie maila i czekanie na odpowiedź zajmuje wiele czasu. Live chat umożliwia ekspresowy kontakt i możliwość uzyskania wszelkich odpowiedzi na nurtujące pytania. Dodatkową zaletą jest także fakt, że live chat może obsługiwać jedna osoba, co nie byłoby możliwe w przypadku rozmowy telefonicznej, a więc można zredukować koszty pracownicze. Na pewno warto skorzystać z takiej platformy bez względu na branżę, w jakiej się działa.