Reklama na TikTok’u – Wykorzystaj jej potencjał

W obecnych czasach coraz więcej firm reklamuje się na aplikacji TikTok. Nic w tym dziwnego, ponieważ bije ona rekordy popularności. Również w Polsce jest jedną z najpopularniejszych aplikacji. Dlatego coraz więcej przedsiębiorców zastanawia się, ile kosztuje reklama na TikToku. Warto dowiedzieć się, na czym ona polega i dlaczego jest tak skuteczna. Okazuje się, że dzięki niej można zdobyć nowych klientów. Z tego powodu warto rozważyć kupno reklamy na TikToku, która dostępna jest w atrakcyjnej cenie.

reklama na tiktoku

Czym jest Tik Tok?

Warto najpierw powiedzieć, że TikTok jest jedną z najpopularniejszych aplikacji mobilnych na całym globie. Szczególnie młodzież pokochała ją. Okazuje się, że zasięg tej aplikacji jest ogromny. Obecnie skupia już ponad miliard użytkowników z całego świata. Także w Polsce wiele osób korzysta z TikToka. Mowa tutaj zwłaszcza o młodzieży, jednakże także starsi ludzie zaczynają doceniać go.

Czy TikTok jest odpowiedni dla firm?

Obecnie wiele firm stawia na reklamowanie swoich usług oraz produktów na tej platformie. Nic w tym dziwnego, ponieważ można dotrzeć do sporego grona konsumentów, w Polsce jest to blisko 3 miliony użytkowników i spędzają oni na TikTok-u średnio godzinę dziennie. Co istotne, pomimo wielkich wyników popularności nadal dość mało przedsiębiorstw interesuje się tą platformą w celu pozyskiwania nowych klientów. Oczywiście z roku na rok przybywa przedsiębiorców chcących reklamować swój biznes na TikToku, jednakże Polska nadal jest w tyle w tej kwestii. W wielu innych krajach reklamowanie biznesu na tej platformie jest o wiele powszechniejsze. Można się spodziewać, że podobnie będzie w Polsce.

Jak działa TikTok?

Warto wiedzieć o tym, że główny prym w aplikacji TikTok stanowią krótkie materiały wideo, które pozwalają zaangażować użytkownika w wieloraki sposób. Nierzadko mowa tutaj o angażujących treściach oraz kontrowersjach, co jest dość powszechniejsze w obecnych czasach. Często dodawane są również zabawne filmiki. Należy wiedzieć, że publikowane materiały na TikTok’u można dowolnie edytować, dodając wszelakiego typu filtry, emotikony, a ponadto napisy. Są to bardzo funkcjonalne opcje, które są cenione przez użytkowników. Dzięki nim TikTok stale zyskuje na popularności. Według szacunków za parę lat będzie miał tyle użytkowników, co najpopularniejszy serwis społecznościowy Facebook. Z tego powodu każdy przedsiębiorca działający w internecie powinien rozważyć reklamowanie swojego biznesu na tej platformie. W ten sposób można liczyć na powiększenie bazy klientów. Przyczyni się do zwiększenia zysków sprzedażowych, co powinno być kwestią priorytetową dla każdego przedsiębiorcy. W przystępnej cenie można reklamować swoją działalność gospodarczą na jednej z najpopularniejszych aplikacji mobilnych na całym świecie, także w Polsce.

Czy reklama na TikTok-u jest droga?

Trzeba wiedzieć o tym, że aplikacja TikTok będąc w fazie rozwoju swego serwisu oraz zdobywania ruchu z innych mediów pozwala obserwować ciekawe statystki. Jeżeli zna się historię innych kanałów w przypadku mediów społecznościowych, stawki rosną w miarę rozwoju kanału. Okazuje się, że innym rodzajem reklam są profesjonalne kampanie reklamowe, które jeszcze niedawno były znane tylko na Facebooku. Trzeba zauważyć, że TikTok oferuje obecnie zbliżone możliwości. Wiele osób zastanawia się, czy przedsiębiorstwo musi mieć swój profil, żeby możliwe było reklamowanie na aplikacji TikTok. Każdy powinien wiedzieć, że prowadzenie profilu firmowego w social media wymaga sporych nakładów czasowych, a ponadto sporej kreatywności. Dlatego nierzadko bywa to problematyczne. Warto wiedzieć o tym, że reklama na tej aplikacji nie jest droga. Wszystko jednak zależy od konkretnego kraju oraz konkretnej branży.

konto firmowe tik tok
Konto firmowe tik tok

Formy reklamy na Tik Tok Ads

Platforma reklamowa TikTok Ads Manager umożliwia stowrzenie kilku formatów reklam, należą do nich:

Reklamy In Feed

Reklamy in-feed, która wyświetla się między poszczególnymi filmikami w zakładce „Dla Ciebie”. Zawiera ona przycisk, który odnosi się do strony internetowej. Wyświetla się ona w formie 10-15 sekundowej reklamy. Najważniejsze informacje należy zawrzeć w pierwszych 4 sekundach, ponieważ ten typ reklamy jest często  pomijany przez użytkowników. Rozliczenia za ten format reklamy są możliwe w modelu CPM,  CPV lub CPC.

Reklama Brand Takeover

Jeden z najskuteczniejszych typów reklam, szczególnie polecany przy budowaniu rozpoznawalności marki. Uruchamia się zaraz po włączeniu aplikacji. Wyświetlana jest w formie grafiki lub video. Jest to stosunkowo dość drogi format reklamy, rozliczenie następuje w modelu rezerwacyjnym. Tik Tok gwarantuje że w danym dniu z reklamy może korzystać tylko jedna marka. Jak wspomnieliśmy jest jednym ze skuteczniejszych sposobów promocji marek.

Reklama Branded Effects

Jest to format w którym tworzymy własne efekty specjalne, filtry i naklejki, z których następnie mogą korzystać użytkownicy przy tworzeniu własnych video. W reklamie możemy umieścić także QR kod i wezwanie do działania.  Reklama jest aktywna przez 10 dniu i daje możliwość kreatywnego zaangażowania użytkowników poprzez zabawę.

Reklama Branded #HasztagChallenge

Ten typ reklamy generuje duże zasięgi, jest dostępny tylko w TikTok, rozliczana także w modelu rezerwacyjnym. Umożliwia wzięcie udziału w 6 dniowym wyzwaniu marki. Związany jest z hasztagami i dostępny jest na karcie „odkryj”. Pozwala on wchodzić użytkownikom w interakcje z marką i zachęca do tworzenia własnych treści.

Reklama Top View

Ten typ reklamy wyświetlany jest zaraz po włączeniu aplikacji Tik Tok, wyświetlany jest w formie video. Może trwać do maxymalnie 60 sekund. Zapewnia 100% widoczności przez 24 godziny.

Agencja TikTok Ads

Nasza Agencja może pomoc Ci w stworzeniu i poprowadzeniu skutecznych kampanii reklamowych na TikTok-u. Wykorzystując cele reklamowe aplikacji możemy pomóc Ci dotrzeć do jak największej liczby odbiorców oraz zwiększyć sprzedaż Twoich produktów lub usług.  Jeśli jesteś zainteresowany reklamą na Tik Toku skontaktuj się z nami.