Czy warto dodawać wpisy w wizytówce w Google Moja firma?
W obecnych czasach obecność firmy w wirtualnym świecie jest już podstawą. Pozwala skutecznie budować jej wizerunek, promować i pozyskiwać klientów. Warto więc korzystać z dobrodziejstw, jakie oferuje Internet by pokonać konkurencję oraz zapewnić firmie odpowiednią kampanię marketingową. I choć wiele firm posiada już własne strony internetowe, to nie wszystkie korzystają z usługi Google w postaci wizytówki Google Moja Firma w pełni ją wykorzystując. A warto, ponieważ ma w sobie potencjał będący kluczem do sukcesu firmy.
Wizytówka Google Moja Firma – idealna dla firm działających lokalnie
Wizytówka Google Moja Firma jest darmową usługą, dzięki której firma może się w bardzo prosty sposób zaprezentować nie tylko w wyszukiwarce Google, ale także w mapach Google. Wirtualna wizytówka od Google daje szereg możliwości na atrakcyjne przedstawienie firmy. Między innymi pozwala zamieścić podstawowe informacje dotyczące firmy takie, jak:
- adres siedziby firmy;
- godziny otwarcia;
- dane do kontaktu (telefon, mail, adres stron www.);
- zdjęcia.
Zamieszczenie tego typu informacji to nie wszytko co oferuje wizytówka Google Maps. Na uwagę zasługuje funkcja „wpisy informacyjne” dostępna od 2017 roku, a wciąż w niewielkim stopniu przez firmy wykorzystywana . A szkoda, ponieważ wpisy te mogą zdziałać cudza stanowiąc ważny element kampanii marketingowej przede wszystkim firm działających lokalnie.
Warto podkreślić, że wpisy informacyjne są publikowane w wizytówce Google Maps danej firmy w postaci postów, które dzielą się na nasypujące rodzaje:
- oferta,
- nowości,
- wydarzenia,
- produkt.
Regularna publikacja wartościowych postów przynosi firmie szereg korzyści i grzechem jest z nich nie korzystać. Pozwala ona przede wszystkim uzyskać przewagę nad konkurencję. Pozwala dotrzeć do szerszego grona potencjalnych klientów, zaciekawić ich i zaangażować oraz nawiązać z nimi kontakt. Zobacz także reklama w mapach Google.
Zwiększenie prestiżu firmy
Z uwagi na fakt, że wciąż mało firm korzysta z funkcji wpisów informacyjnych, to jest to doskonały sposób na wyróżnienie swojej firmy pośród konkurencji. Regularne dodawanie wpisów w wizytówce Google Moja Firma sprawi, że firma będzie pozytywnie odbierana oraz z pewnością będzie to sprzyjało pozytywnemu budowania jej wizerunku. Podkreślając jej profesjonalizm i zwiększając jej prestiż.
Sposób na dotarcie do klientów i zwiększenie ruchu na stronie firmowej
Wpisy informacyjne w wizytówce Google Moja Firma są miejscem na zamieszczenia różnego typu informacji, które mają zaciekawić i zaangażować potencjalnych Klientów. Są prostym sposobem na informowanie ich na przykład o aktualnych promocjach, przecenach, specjalnej ofercie świątecznej, czy też wydarzeniach z życia firmy. Tego typu wiadomości pozwalają wzbudzić ciekawość potencjalnego klienta, który zainteresowany ofertą zajrzy na stronę firmy i skorzysta z jej usług. Zwiększa się odsyłający ruch na stronę firmową kierowany z wpisów informacyjnych zamieszczanych w wizytówce Google Maps. Ruch ten następnie przekłada się na jej lepsza indeksację przez Google oraz pozycjonowanie czyli zdobycie wyższej pozycji w organicznych wynikach wyszukiwania. Ponadto regularne zamieszczanie postów pozwala nawiązać kontakt z potencjalnymi klientami oraz budować z nimi pozytywne relacje.
Lepsze pozycjonowanie lokalne strony internetowej
Wartościowe wpisy publikowane w wizytówce Google Maps są promowane przez wyszukiwarkę oraz odgrywają istotną rolę w tworzeniu rankingu w lokalnych wynikach wyszukiwaniach. Tak naprawdę im bardziej kompletna wizytówka Gogole Maps, tym jej skuteczność większa. Nie ulega wiec wątpliwości, że należy wykorzystywać wszystkie dostępne funkcje oferowane w ramach wizytówki Google, aby zapewnić firmie wyższą pozycję w owym rankingu.
Wizytówki Google Maps odgrywają istotną rolę szczególnie w lokalnym pozycjonowaniu stron internetowych. Wynika to z faktu, iż osoby szukające konkretnych usług czy towarów na lokalnym rynku, są bardziej zainteresowane szczegółowymi informacjami dotyczącymi konkretnej firmy. To właśnie na ich podstawie oceniają czy dana oferta jest godna uwagi.