Jak obsłużyć klienta w branży beauty, aby poczuł się wyjątkowo

Współcześni ludzie dbają o swój wygląd wręcz obsesyjnie – chcą wyglądać perfekcyjnie w każdym calu. To zatem doskonały moment na rozkręcenie swojego własnego biznesu z branży beauty. Wystarczy poznać kilka prostych zasad, dzięki którym wzrośnie poziom obsługi klientów w salonie kosmetycznym czy klinice medycyny estetycznej. Jaki będzie efekt? Powracający stali klienci oraz tłumy tych nowych, którzy trafią do salonu dzięki poleceniom.

Efektywna obsługa klienta

Obsługa klienta w klinice medycyny estetycznejZanim jednak uchylimy rąbka tajemnicy, której poznanie pozwoli wznieść się na wyżyny obsługi klienta, potrzebna jest dawka wiedzy psychologicznej. Każdy, kto chce prowadzić skuteczny marketing salonu kosmetycznego, powinien znać między innymi regułę wzajemności. Ta prosta psychologiczna zasada jest tak naprawdę jednym z podstawowych mechanizmów do wykorzystania podczas obsługi klientów i klientek. Poza tym warto pamiętać również o rozwijaniu umiejętności poznawania potrzeb klientów, co opiera się na odpowiedniej komunikacji. Dobrze jest też korzystać ze wszystkich współczesnych trendów w reklamie i marketingu, które zahaczają między innymi o social media. Wystarczy przez kilka tygodni testować nowe rozwiązania w promowaniu salonu lub
kliniki oraz obsłudze klientów, aby zobaczyć znaczący wzrost przychodów finansowych. Zwyczajnie osób korzystających z usług kosmetycznych będzie więcej.

Wspieraj w procesach decyzyjnych i poznawaj potrzeby

Wizyta w salonie medycyny estetycznej czy u kosmetyczki nie zawsze poprzedzona jest dogłębnym sformułowaniem własnych potrzeb. Wielu klientów zwyczajnie nie wie, jakie zabiegi będą odpowiednie do jego typu skóry czy włosów. Warto zatem w odpowiedni sposób komunikować się, zadając pytania otwarte i zamknięte, które pozwolą doprecyzować potrzeby klienta. Wsparcie w procesach decyzyjnych, z perspektywy profesjonalisty dotyczących tak naprawdę spraw trywialnych (na przykład wybór koloru lakieru do paznokci czy farby do włosów), dla klienta będzie znakiem dużego zaangażowania w jego obsługę. Warto zatem pokazywać, porównywać i pytać, a każde spotkanie kończyć uprzejmy „w czym jeszcze mogę pomóc?”. Klient, który poczuje się dopieszczony, będzie bardziej zadowolony z obsługi i usługi. To większa szansa, że w przyszłości znowu zawita w nasze progi.

Przeczytaj także: Jak pozyskać pozytywne opinie od klientów w branży medycznej i kosmetycznej.

Inwestuj w szkolenia z obsługi klienta

Profesjonalna obsługa klienta to temat rzeka. Umiejętności tych warto uczyć się nie tylko teoretycznie, ale też praktycznie. Najlepszą drogą są warsztaty, podczas których będzie można przećwiczyć bardzo wiele scenek sytuacyjnych i trudnych momentów podczas obsługi klienta. Dla personelu będzie to ogromna dawka praktycznej wiedzy z konkretnej branży, a nie z obsługi klienta w ogóle.

Stwórz gościnną atmosferę

Współcześni klienci oczekują naprawdę to miłej rodzinnej atmosfery w punktach usługowych z branży beauty. Pyszna aromatyczna kawa lub szklanka chłodnej wody są zatem naprawdę mile widziane. Kolorowe czasopisma z aktualną datą, nienachalna muzyka w tle – to wszystko sprzyja relaksowi i wypoczynkowi, a wbrew pozorom również po to chodzi się do salonów kosmetycznych.

Rozpieszczaj gratisami i próbkami

Próbki kosmetyków i różnego rodzaju gratisy, które rozdaje się na koniec klientom, to właśnie element tak zwanej reguły wzajemności. Dając coś klientom za darmo, tak naprawdę wpływa się na ich emocje. Druga strona odczuwa bowiem wtedy często większą presję do zrobienia czegoś w zamian. W tym przypadku może to być na przykład pozytywna opinia w internecie czy polecenie danego punktu usługowego innym osobom.

Wykorzystuj nowoczesne sposoby docierania do klientów

Reklama kliniki medycyny estetycznej czy marketing salonu kosmetycznego współcześnie powinna opierać się na możliwości bezpośredniego dotarcia z informacją o usługach i promocjach. Najlepiej robić to na przykład za pomocą wysyłania maili z newsletterami. Warto poprosić zatem klienta o pozostawienie do siebie kontaktu. Ludzie często nie chcą dzielić się numerami telefonów, jednak chętnie pozostawiają adresy mailowe. Uprzedź, że wiadomości mogą trafiać do tak zwanego spamu i poinformuj, aby od czasu do czasu zajrzeć do tej zakładki na poczcie.