Mikroinfluencer marketing: wszystko, co musisz wiedzieć

W dzisiejszym, opartym na mediach społecznościowych świecie, influencer marketing stał się jednym z najskuteczniejszych sposobów docierania do potencjalnych klientów i angażowania się w nie. Ale czym właściwie jest influencer marketing? A czym jest mikroinfluencer? Czytaj dalej, aby dowiedzieć się wszystkiego, co musisz wiedzieć o marketingu u mikroinfluencerów.

mikroinfluencer marketing

Czym jest influencer a czym mikorinfluencer marketing?

Influencer marketing to forma marketingu, w ramach której marki współpracują z osobami, które mają dużą rzeszę obserwujących online (tzw. „influenserzy”) w celu promowania swoich produktów lub usług. Celem influencer marketingu jest dotarcie do większej liczby odbiorców poprzez wykorzystanie wpływu, jaki te osobowości online mają na swoich obserwujących.

Skuteczna kampania influencer marketingowa może skutkować znacznym wzrostem świadomości marki, ruchu na stronie, a nawet sprzedaży. A co najlepsze, ponieważ influencerzy mają już ugruntowaną relację ze swoimi obserwatorami, marki mogą uniknąć bycia nachalnym.
Natomiast aby wyjaśnić czym jest mikroinfluencer marketing musimy najpierw dowiedzieć się kim jest mikro – influencer.

influencer marketing definicka

Kim jest jest mikroinfluencer?

Mikroinfluencer to osoba, która ma stosunkowo niewielką, ale bardzo zaangażowaną grupę obserwujących online. W przeciwieństwie do makro- lub mega-influencerów (którzy zazwyczaj mają miliony obserwujących), mikroinfluencerzy mają zwykle od 1000 do 100 000 obserwujących. Jednak to, czego im brakuje w liczbach, nadrabiają zaangażowaniem. Mikroinfluencerzy zazwyczaj mają 16 razy większe zaangażowanie niż makroinfluencerzy.

To sprawia, że ​​są niezwykle cennymi partnerami dla marek, które chcą dotrzeć do określonego rynku docelowego. Ze względu na wysoki poziom zaangażowania mikroinfluencerzy często mają większy wpływ na swoich obserwujących niż nawet największe gwiazdy lub gwiazdy mediów społecznościowych.

Zobacz także: Reklama w social media.

Mikroinfluencer marketing: jak zacząć

Teraz, gdy już wiesz, czym jest mikroinfluencer marketing  i dlaczego jest tak skuteczny, prawdopodobnie zastanawiasz się, jak zacząć. Oto kilka porad:

  1. Zdefiniuj swoje cele: Co masz nadzieję osiągnąć dzięki kampanii marketingowej opartej na mikrowpływie? Czy chcesz zwiększyć świadomość marki? Zwiększyć ruch w witrynie? Zwiększyć sprzedaż? Po określeniu celów będziesz w stanie lepiej dobierać odpowiednich influencerów do swojej kampanii.
  2. Przeprowadź badania: Nie wszyscy influencerzy są sobie równi. Poświęć trochę czasu na zbadanie każdego potencjalnego partnera, aby upewnić się, że jego wartości są zgodne z Twoją marką, a ich odbiorcy są odpowiedni dla Twojego rynku docelowego.
  3. Ustal pewne wytyczne: Zanim skontaktujesz się z potencjalnymi wpływowymi osobami, ustal pewne wytyczne dla swojego partnerstwa. Jakiego rodzaju treści będziesz od nich oczekiwać? Jak często będą musieli publikować? Jak zmierzysz sukces? Mając te wytyczne od samego początku, będziesz w stanie uniknąć wszelkich nieporozumień w przyszłości.

influencer

Podsumowanie

Influencer a także mikroinfluencer marketing to jeden z najskuteczniejszych sposobów dotarcia do konsumentów w social mediach. I chociaż makro- i mega-influencerzy z pewnością mają swoje miejsce, nie należy lekceważyć siły mikro-influencerów. Ze względu na wysoki wskaźnik zaangażowania mogą być bardziej wpływowi niż nawet najwięksi celebryci lub gwiazdy mediów społecznościowych. Jeśli jesteś zainteresowany rozpoczęciem mikroinfluence marketingu, po prostu zdefiniuj swoje cele, przeprowadź badania i ustal wytyczne dotyczące partnerstwa z potencjalnymi wpływowymi osobami. Postępując zgodnie z tymi prostymi krokami, będziesz na dobrej drodze do prowadzenia skutecznej kampanii marketingowej! 

Jeśli szukasz agencji specjalizującej się w nawiązywaniu współpracy z influencerami – zapraszamy do kontaktu z naszą agencją social media.